به گزارش ایرنا علی فرخزاد روز شنبه در جلسه شورای فنی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: هم اکنون پنج لایه نظارتی بر ساخت و ساز واحدهای مسکونی در استان نظارت می کنند اما باز شاهد خروجی موثر و رضایت بخش در این زمینه نیستیم.
وی افزود: ناظران ساختمانی، نظارت عالیه نظام مهندسی، ماده 35 قانون نظام مهندسی، شورای فنی و تیم شورای فنی لایه های نظارتی بر کیفیت ساخت و سازهای واحدهای مسکونی در استان قزوین هستند که باید با جدیت بیشتری برای ایفای وظیفه نظارتی خود تلاش کنند.
فرخزاد اضافه کرد: علیرغم تمامی نظارت های صورت گرفته خروجی مناسب و مورد نظر را در خصوص کیفیت ساخت و سازهای مسکونی شاهد نیستیم و البته نمی توان یک گروه یا یک دستگاه را در این زمینه مقصر دانست.
معاون استاندار اضافه کرد: خوشبختانه میزان تخلفات ساختمان های مسکونی قزوین نسبت به سایر استان ها کمتر است ولی نباید از حداقل تخلفات نیز در این حوزه راضی بود.
فرخزاد با اشاره به عوامل بروز تخلفات ساختمانی در استان، افزود: برخی از تخلفات به سیاست گذاری ها و ضوابط گذشته و بخشی نیز به مراجع تصمیم گیر در این زمینه بر می گردد که باید با بازنگری مقررات و جدیت بیشتر مراجع تصمیم گیری برای جلوگیری از تخلفات اقدام کرد.
معاون استاندار با بیان اینکه تقریبا تمامی ساختمان های در حال احداث استان دارای تخلف هستند، ادامه داد: باید عوامل دخیل در ساخت و سازها نقش کلیدی خود را در این زمینه پررنگ تر ایفا کنند تا جلوی تخلفات ساختمانی گرفته شده و ساختمان های با کیفیت تر در استان احداث شود.
فرخزاد اضافه کرد:می توان با اصلاح مقررات جلوی بروز تخلف و احداث ساختمان های بی کیفیت را گرفت آنچنانکه با مصوبه کارگروه تخصصی استان موضوع رعایت درز انقطاع در ساختمان های استان قزوین اجرایی شد.
وی گفت: هم اکنون حدود 55 درصد ساخت و ساز مسکونی استان در شهر قزوین و مابقی در سایر شهرها و روستاهای استان صورت می گیرد که قطعا از نظر کیفیت ساخت در سطح پایین تری قرار دارند.
فرخزاد افزود: باید وضعیت ساخت و ساز روستایی استان نیز ساماندهی شده و جلوی تخلفات ساختمانی و احداث ساختمان های بی کیفیت در روستاها و بخش های استان نیز گرفته شود.
این مسئول با بیان اینکه اطلاعات درست باعث تصمیم گیری صحیح می شود، افزود: اگر آمار ساخت و ساز در حوزه مسکن به صورت تخصصی تر مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد قطعا در جمع بندی و تصمیم گیری نیز با قطعیت بیشتری اقدام خواهد شد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.