به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اباصالح راجی شامگاه جمعه در همایش فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور قزوین افزود: ما معتقدیم در همه زمینه ها دستاوردهای انقلاب اسلامی درخشان بوده و شاید تنها وی ادامه داد: بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی آن از حدود 10 ماه پیش توسط 70 نفر از نخبگان دانشگاهی و حوزوی رقم خورد تا ببینیم آیا آن طور که در فضاهای مجازی اعلام می کنند وضعیت تیره و تار است و باید شرمنده گذشتگان باشیم یا خیر؟
این مدرس حوزه با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی و آرمان های ابتدایی آن، تصریح کرد: اقامه حاکمیت اسلام، گسترش آزادی های عمومی، استقلال خواهی و نفی وابستگی، تحقق عدالت و رفع تبعیض، پیشرفت های مادی و گسترش امور رفاهی، زمینه سازی رشد انسان ها و مقابله با عوامل فساد از جمله مواردی است که در طول 40 سال گذشته مورد بحث قرار گرفته است.
وی علت عدم تحقق برخی اهداف انقلاب را از منظر مقام معظم رهبری مسایل طبیعی، بیرونی و درونی برشمرد و تاکید کرد: در موانع بیرونی ما حوزوی ها و دانشگاهیان الگوی مناسبی برای پیشرفت انقلاب اسلامی ارایه نکردیم و متاسفانه مشکل ما این بود که حتی برخی از مسئولان و مدیران ما به برخی باورهای انقلابی اعتقاد نداشتند.
وی به ارتقاء عزت و جایگاه ایران در جهان اشاره و تصریح کرد: ایران در حوزه نظامی 12 میلیارد دلار بودجه داشت که امسال این میزان کاهش یافته در حالی که برخی کشورها از جمله آلمان و ژاپن تا 48 میلیارد دلار و آمریکا نیز تا 500 میلیارد دلار بودجه نظارمی دارند.
این مدرس دانشگاه؛ بین حوزه های تحت فرمان رهبری و سایر نهادها تفکیک قایل شد و افزود: با در نظر گرفتن حوزه نظامی، امنیتی، تاثیرگذاری بر تحولات جهان، اقتصاد و فرهنگ گرچه توانستیم در سه مورد نخست با هدایت های مقام معظم رهبری دستاوردهای قابل توجهی را حاصل کنیم اما در حوزه اقتصاد و فرهنگ چندان نمره قابل قبولی نداشته ایم.
حجت الاسلام راجی در تشریح قدرت منطقه و جهانی ایران، اظهار داشت: در حال حاضر وبسایت آمریکن اینترست (American interest) بیانگر رنکینگ قدرت های جهانی، عنوان می کند جمهوری اسلامی ایران هفتمین قدرت برتر جهان است و می تواند بیشتر تاثیرگذاری را بر منطقه داشته باشد.
این پژوهشگر، وابستگی را یکی از عوامل اصلی پسرفت اقتصادی برشمرد و گفت: کشور مکزیک در حال حاضر بیشترین صادرات را به آمریکا دارد و حتی خودروهای مکزیکی به کشور آن کشور صادر می شود، اما هنوز سطح دستمزد در این کشور بسیار پایین تر از دستمزدهای آمریکاست و به عبارتی مکزیک مستعمره آمریکا شده تا جایی که اگر آمریکا آن کشور را تحریم کند برای همیشه نابود خواهد شد.
حجت الاسلام راجی یکی از آرمان های انقلاب را مبارزه با فساد عنوان کرد و با انتقاد از فضای موجود جامعه تاکید کرد: متاسفانه فضایی در جامعه ایجاد شده که اگر با دزد یا متخلفی در جامعه برخورد نکنیم مورد اتهام قرار می گیریم و اگر با دزدی برخورد قانونی انجام دهیم، باز هم مورد هجمه قرار خواهیم گرفت و این نشان از بدبینی مفرط فضای عمومی است.
وی با بیان اینکه پیشرفت در معنویات و سیر تکاملی در فضای انقلابی از موضوعات مهم انقلابی بود، اظهار داشت: نمی توان با نوع پوشش و برگزاری مراسمات دینی میزان این موضوع را بررسی کرد؛ اما در دوران پهلوی با وجود شراب فروشی ها، کاباره ها، ابتذال در سینماها، فضا برای بی دین کردن مردم فراهم بود و خوشبختانه انقلاب اسلامی جلوی این روند را گرفت.
این مدرس حوزه به فسادهای قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در دوران قبل از انقلاب یک جشنی در شیراز برگزار شد که سفیر انگلیس در خاطرات خودش نوشت، این صحنه ها اگر در منچستر اتفاق می افتاد، مردم هیچ کس را زنده نمی‌گذاشتند.
حجت الاسلام راجی اضافه کرد: جمهوری اسلامی در ارتقاء فضای دینی و معرفتی دستاوردهای بسیار خوبی داشته و از همان ابتدا مشروب فروشی ها و کاباره ها را تعطیل کرد و به گسترش مراکز دینی و معنوی در قالب کمیته امداد و بسیج اقدام نمود که همین موضوع باعث شد تا مشکلات عظیم فقر اعتقادی و معرفتی در جامعه کاهش یابد.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی در دسترس قرار دادن انرژی بوده است، اظهار داشت: از سال 1990 تا کنون، میزان رشد انرژی از اروپا بیشتر است و همواره بیشترین دسترسی انرژی بر خلاف دوران پهلوی، در دست مردم قرار دارد، به طوری که ایران در گازوییل دومین کشور ارزان دنیا و در بنزین سومین کشور ارزان دنیا است.
این مدرس دانشگاه به رتبه 56 ایران در سال 1996 در حوزه مقالات علمی و آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: اکنون کشور ما به برکت دستاوردهای علمی در رتبه 15 قرار دارد و همچنین در حوزه ثبت اختراع در رتبه هفتم جهان قرار داریم.
حجت الاسلام راجی به رتبه دوازدهم هسته ای ایران در جهان اشاره کرد و اظهار داشت: قدرت هسته ای ایران در منطقه اول است و ایران در سال های گذشته ثابت کرده که تحریم های هسته ای چندان کارساز نیست.
وی با بیان اینکه در بین ادیان ابراهیمی، پایین ترین رشد طلاق مربوط به اسلام است، اظهار داشت: میزان طلاق در جهان از 12 درصد به 44 درصد رسیده است و این درحالی است که رتبه ایران در میزان طلاق بین 10 کشور پایین قرار دارد و فرانسه، آمریکا و دانمارک بیشترین میزان طلاق را دارند.
این مدرس حوزه به چند رتبه جهانی ایران اشاره کرد و یادآور شد: ایران رتبه 11 هوافضا در جهان را دارد و و میزان فساد اداری در ایران به قدری نیست که رنکینگ داشته باشد، اما سوییس و دانمارک بیشترین فساد اداری را در جهان دارند.
وی در پایان یادآور شد: نتایج پژوهش برای دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در قالب کتابی در حال تدوین است که تا قبل از دهه فجر به دست عموم می رسد.
همایش فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین با عنوان اصحاب حق ، شامل چند سخنرانی و یک کارگروه علمی، آموزشی و فرهنگی بود که با حضور بیش از 300 فعال اجتماعی و فرهنگی به مدت 12 ساعت برگزار شد.
9925/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.