به گزارش ایرنا، محمدرضا بادامچی روز پنجشنبه در بازدید از کانون معلولین توانا واقع در شهر قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: وقتی مدیریت در دست افرادی از جنس معلولان قرار گیرد با موفقیت های بیشتری روبرو خواهد بود.
وی با اشاره به یکی از نمونه های موفق این موضوع گفت: کانون معلولین توانا و کارخانه فیروز که تحت مدیریت یک معلول با 97 درصد کارگران معلول اداره می شود، نشان دهنده قابلیت بسیار زیاد معلولان کشور در زمینه اشتغال و کارآفرینی است.
این نماینده مجلس گفت: اقدامات این کانون یک الگو در سطح کشور و جهان است و خوشحال هستیم که به عنوان یک عضو افتخاری در این کانون پذیرفته شویم.
بادامچی با بیان اینکه بودجه سازمان های حمایتی از جمله بهزیستی در بودجه سال 98 کاهش نیافته است، افزود: امیدواریم با نگرش مجدد در کمیسیون تلفیق شاهد رشد اعتبارات این حوزه حمایت کننده از اقشار ضعیف باشیم.
بادمچی اضافه کرد: البته بودجه کمیته امداد امام خمینی(ره) درصد قابل توجهی کاهش داشته است چون این حوزه بیشتر باید با اتکا به بخش خودیاری و کمک های مردمی اداره شود.
وی اظهار داشت: برای ارتقای رفاه حال معلولان کشور رایزنی های متعددی در کمیسیون های مختلف مجلس انجام می شود تا خدمات و امکانات ارایه شده به این قشر از سال آینده افزایش یابد.
این نماینده مجلس افزود: جامعه معلولان باید پیشنهادهای خود را در قالب لایحه بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی (ره) به صحن علنی مجلس ارایه دهند تا با مقبولیت بیشتر نمایندگان رو به رو شده و برای تصویب آن اقدام شود.
وی افزود: اگر جامعه معلولان با سرعت عمل بیشتری در این خصوص عمل کند می توان پیشنهادهای آنها را در قالب طرح به کمسیون تلفیق ارایه کرد.
بادامچی گفت: کمسیون اجتماعی مجلس آمادگی لازم را برای ارایه خدمات بهتر به معلولان دارد و می تواند خواسته های این قشر از جامعه را با پیشنهاد به دولت در لوایح بودجه اضافه کند.
وی همچنین گفت: امسال کمتر از 2 دهم درصد بودجه بهزیستی کشور در بخش مولد اشتغال معلولان هزینه شده و مابقی هزینه کردها در بخشی های حمایتی صورت گرفته است.
این مسئول گفت: باید دولت به سمت اشتغالزایی برای معلولان پیش برود تا هزینه های دستگاه های دولتی در خدمات حمایتی کاهش یابد.
6104* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.