به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی آبیاری نوین استان تاکید کرد: با توجه به آمادگی های لازم در این زمینه، انتظار داریم تا پایان دی ماه سال جاری این میزان تا 70 درصد نیز افزایش یابد.
این مسئول ادامه داد: برای انجام این کار و فرصت محدود باقی مانده باید تلاش های لازم برای اجرای مابقی طرح صورت بپذیرد تا بتوانیم تا پایان سال جاری عنوان پنج رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دهیم.
به گفته حبیبی، از تمامی کشاورزان و باغداران متقاضی اجرای این پروژه در اراضی شخصی حمایت های لازم در این زمینه به عمل می آید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به سیاست دولت در توسعه بخش کشاورزی، قزوین می تواند در زمینه رشد و گسترش سامانه های آبیاری نوین سرآمد بسیاری از استان های کشور باشد.
وی با اشاره به اطلاع رسانی صحیح جهت اجرای این طرح در استان، یادآور شد: کشاورزان با آگاهی از میزان بحران آب در منطقه و خسارت های ناشی ازآن متقاعد به همکاری و مشارکت بیشتر در این زمینه شده اند.
حبیبی با اشاره به وظایف دستگاه های ذیربط در این زمینه، اظهار داشت: تمام تلاش سازمان جهاد کشاورزی باید در جهت سرعت بخشیدن برای اجرا و تکمیل این پروژه در سطح استان باشد چرا که با تجهیز اراضی کشاورزی و باغی استان به سامانه های نوین آبیاری، مشکلات موجود در این حوزه سریع تر مرتفع شده و استان نیز با خشکسالی و فرونشست زمین روبرو نخواهد شد.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.