به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی محصولات گلخانه ای استان، تصریح کرد: از محل یک هزار میلیارد ریالی بخش صادرات، 80 درصد آن مربوط به بخش صنعت و تنها 10 درصد به حوزه کشاورزی اختصاص دارد.
وی افزود: با توجه به خشکسالی چند دهه اخیر کشور، وجود گلخانه ها برای حفظ منابع آبی و کشاورزی امری ضروری و حیاتی شمرده می شود و از این رو همه ما باید ضمن برنامه ریزی های لازم برای مقابله با چنین پدیده هایی، از سرمایه گذاران بخش گلخانه ای نیز حمایت به عمل آوریم.
حبیبی با اشاره به اینکه متاسفانه سرمایه گذاران این حوزه در پیچ و تاب بروکراسی های اداری موجود در دستگاه ها از عمل خود در نهایت پشیمان شده و از سرمایه گذاری در این بخش منصرف می شوند، تاکید کرد: لازم است مدیران دستگاه های ذیربط با دلسوزی به آینده کشور در حذف رویه های غیرمعمول اداری بیش از گذشته تلاش کنند.
به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین، تفاهم نامه دستگاه ها با سرمایه گذاران بخش کشاورزی باید از سوی بازرسی استانداری مورد بررسی جدی قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تکلیف شهرک گلخانه ایی نودهک باید تا زمان دهه مبارک فجر امسال مشخص شود
وی ادامه داد: با وجود ارایه تسهیلات 8 درصدی این بخش، متاسفانه هیچ پرونده ای در خصوص جذب سرمایه گذار در استان ثبت نشده و این مساله بیانگر وجود عملکردهای ضعیف مدیران این حوزه است.
این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت بالای استان قزوین در حوزه محصولات گلخانه ایی، افزود: متاسفانه مسئولان دستگاه های مرتبط تلاشی در جهت ایجاد چنین ظرفیت هایی به عمل نمی آورند در حالی که توسعه مستمر گلخانه ها از اولویت برنامه وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود.
حبیبی اضافه کرد: استعلام های مربوط به احداث مجتمع های گلخانه ای استان در ارایه مجوز باید حداکثر تا 10 روز آینده مشخص شود و در غیر این صورت از طریق ستاد سرمایه گذاری این مجوزها صادر خواهد شد.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.