به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از شهرداری قزوین، حجت الاسلام حسین دهنوی مشاور خانواده در این همایش اظهار داشت: از نظر علمی ثابت شده که حس مذهبی و دینی بچه ها از سه سالگی بیدار می شود.
وی ادامه داد: در چهارده قرن پیش امام باقر (ع) فرمودند 'در سه سالگی لااله الا الله را به کودک تعلیم دهید، در چهار سالگی شهادت به نبوت پیامبر اکرم (ص) را، در پنج سالگی قبله، در 6 سالگی وضو و در 7 سالگی نیز نماز را به او یاد دهید'.
به گفته این مسئول دینی، حدیث یاد شده بیانگر آن است که ما باید تا سن هفت سالگی به کودکانمان آموزه های دینی را به صورت تدریجی و قطره ای آموزش دهیم.
حجت الاسلام دهنوی با بیان اینکه عبادت فرزند باید از 2 سال قبل از تکلیف آغاز شود، تصریح کرد: سن تکلیف پسران یا با ظهور نشانه های بلوغ است و یا 15 سال قمری که می شود 14 سال و 6 ماه و در دختران نیز سن تکلیف هشت سال و 9 ماه است که برای تشویق پسران به عبادت باید از کلاس ششم و برای دختران از کلاس دوم اقدام کنیم.
وی، روش های الگویی، القای غیرمستقیم، استفاده از عنصر عاطفه، تشویق، بهره گیری از روش تلقین به نفس و شیوه تداعی معانی را از جمله 6 روش تربیت فرزندان دانست و در ادامه نیز در خصوص هر یک از این شیوه ها توضیحاتی را ارایه کرد.
در این همایش دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان نیز در خصوص نقش مخرب اعتیاد به موادمخدر در جامعه مطالبی را ارایه کرد.
اجرای نمایش طنز و برپایی نمایشگاهی در خصوص آشنایی با انواع مواد مخدر و راه های پیشگیری از اعتیاد از دیگر برنامه های این همایش بود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.