به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مریم بیدخام روز سه شنبه در نشستی که به منظور بحث و بررسی در خصوص اقدامات فوق العاده در شناسایی، جمع آوری و ساماندهی متکدیان و کودکان کار خیابانی برگزار شد،افزود: در فرهنگ سازی برای رفع مشکلات کودکان کار و متکدیان لازم است با بهره گرفتن از فضاسازی شهری به آموزش متکدیان، کودکان و برنامه های فرهنگی مبادرت کرد.
وی با بیان اینکه طرح ساماندهی کودکان خیابانی می تواند به برطرف شدن آسیب اجتماعی کمک کند، اضافه کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما طرح ساماندهی کودکان کار باید هرچه سریعتر اجرایی شود.
بیدخام در ادامه به قوانین بالا دستی و آیین نامه کودکان کار خیابانی اشاره کرد و گفت: دستگاه های متولی ملزم هستند در بحث ساماندهی کودکان خیابانی بر اساس آنچه قانون برای آنان پیش بینی کرده است، فعالیت کنند
این مسئول در ادامه گفت: بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری و اداره کل کار و امور اجتماعی از جمله دستگاه هایی هستند که طبق این آیین نامه مکلف به انجام خدمات برای قشر آسیب دیده هستند.
بیدخام با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاههای مجری برای ساماندهی این کودکان،اظهار داشت: در این رابطه الزام و تکلیفی که قانون گذار برای دستگاهها در نظر گرفته است می تواند در کنترل و کاهش این آسیب تاثیر گذار باشد.
وی با بیان اینکه اولویت باید جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و افراد بی خانمان باشد و در این راستا سازمان‌های مردم‌نهاد ظرفیت مناسبی دارند،افزود: واقعیت آن است که برای حمایت و مبارزه با چنین پدیده های اجتماعی، نیازمند همکاری تمامی دستگاه های ذیربط و تشکل های مردم نهاد هستیم تا با نظارت های دقیق شاهد کاهش این آسیب باشیم.
در این نشست مقرر شد شهرداری قزوین با همکاری سایر دستگاه های ذیربط نسبت به اجرای طرح ویژه و ضربتی جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و افراد بی خانمان اقدام کند.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.