به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد قائم مقامی روز سه شنبه در آئین گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی در قزوین افزود: پیروزی انقلاب اسلامی به نظریه اشتباه جدایی دین از سیاست پایان داد چرا که دین آمده تا با حضور در همه عرصه ها راه انسان را به مسیر سعادت مندی رهنمون و هدایت کند.
وی اظهار داشت: در یک حاکمیت دینی باید فقیه به معنای دین شناس و دین دار، دارای زهد و تقوا، مسلط به مسایل روز و آشنا به احکام الهی و دین در راس قرار بگیرد که در نظام جمهوری اسلامی ایران چنین است.
این استاد حوزه های علمیه در ادامه درگذشت عالم فقیه آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت و افزود: وی از کارگزاران صدیق نظام و یار وفادار امام (ره) و رهبری بودند.
آیت الله قائم مقامی همچنین گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی از کسانی بود که دین را فدای دنیای خود نکرد و به طور کامل مطیع امر ولی فقیه بود.
وی اظهار داشت: ایت الله هاشمی شاهرودی از جمله کسانی بود که ارتباط دین و انقلاب می فهمید و چرایی انقلاب را به طور کامل درک کرده بود.
این استاد حوزه های علمیه ادامه داد: آن مرحوم از بزرگترین یاران امام خمینی (ره) در عراق بودند و خدمات زیاد و ماندگاری را به تشیع ارایه دادند.
مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی که در زمان حیات خود ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده دار بود، سوم دی ماه جاری بعد از تحمل یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.