به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در دیدار حسن عباسی تئوریسن و تحلیلگر مسایل سیاسی با وی اظهار داشت: در یک نگاه کلان و کلی خدای متعال نقشه‌ای را در قرآن و آموزه‌های دینی به ما نشان می‌دهد و اگر کارهایی که انجام می‌دهیم را با آن نقشه هماهنگ کنیم ماندگاری پیدا می‌کنند.
وی تصریح کرد: قرآن وقتی صحبت از عالم آفرینش می‌کند نشان می‌دهد انسان بهانه خلقت عالم آفرینش است و می‌فرماید همه عالم برای انسان خلق شده است و وقتی به انسان می‌رسد می‌فرماید انسان را برای عبادت خلق کرده‌ام.
امام جمعه قزوین افزود: خداوند می‌فرماید عبادت را برای دست‌یابی به تقوا و تقوا را برای رسیدن به کرامت خلق کرده‌ایم و قرار است انسان به مقام کرامت برسد و هر ویژگی انسانی و ملکات فاضله نفسانی نظیر سخاوت، شجاعت، عفت و مروت میوه شجره طیبه کرامت و تقوا است و چنین انسانی می‌تواند منشأ همه فضائل و خوبی‌ها باشد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: وقتی صحبت از تقوا می‌شود اشتباهی فاحش در ترجمه آن مطرح شده است که به خداگریزی، خدا پرهیزی و خدا ترسی معرفی شده است در حالی که خدا خود را اهل تقوا و مغفرت معرفی می‌کند و ‌باید نگاه‌ها در این حوزه اصلاح شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه تقوا دو خدمت بزرگ به انسان می‌کند، خاطرنشان کرد: خدمت نخست تقوا، خدمت به عقل انسان و خدمت دوم تقوا، خدمت به اراده انسان است و عقل و اراده تمام دارایی انسان محسوب می‌شوند.
آیت‌الله عابدینی در این خصوص با بیان اینکه تقوا عقل را نورانی و دانا و اراده را نیز توانا می‌کند، تأکید کرد: ما در عقل نیازمند روشن‌بینی، بصیرت و دانایی هستیم و در اراده محتاج توانایی هستیم که توسط تقوا بدست می‌آید؛ ندانستن و نتوانستن منشأ همه بیچارگی‌ها است؛ چنانکه دانایی و توانایی منشأ همه خیرات و برکاتی است که از بدو آفرینش انسان خلق شده است.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.