به گزارش ایرنا، افشین پیرنون روز سه شنبه در سومین نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان قزوین افزود: با توجه به اینکه اعتبارات راه های روستایی از منابع استانی تامین می شود متاسفانه با وجود افزایش 2 برابری قیمت ها و افزایش سطح دستمزد و مصالح، ما حتی شاهد کاهش اعتبارات نیز بوده ایم.
وی ادامه داد: این در حالی است که در حوزه اعتبارات ملی که محل تامین اعتبارات راه های اصلی نیز هست شاهد افزایش 40 درصدی بوده ایم.
پیرنون در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بر اساس اصل 44 معتقدیم حتی راهداری زمستانه نیز باید به بخش خصوصی سپرده شود که البته در حال حاضر این امکان وجود ندارد اما در صورت ایجاد زیر ساخت های انجام این کار لازم و ضروری خواهد بود.
وی اضافه کرد: خواسته امروز مردم برای حل مشکلات حوزه حمل و نقل و رسیدگی به وضعیت راه ها،مطالبه ای معقول است که متاسفانه به دلیل مشکلات موجود قادر نیستیم به طور مناسب به آنها پاسخ دهیم.
به گفته وی، اداره کل راهداری و حمل و نقل قزوین با وجود همه مشکلات، اقدامات اولیه در زمینه راه های فرعی و روستایی استان از قبیل ایمن سازی و لکه گیری آسفالت را همه ساله و به طور مستمر انجام می دهد.
پیرنون در ادامه با اشاره به سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به قزوین جهت افتتاح طرح نمادین راهداری زمستانه کشور، تاکید کرد: با توجه به تغییر نگرش در این حوزه، راهداری اضطراری و زمستانه در نگرش مهندسی و جلوگیری از پراکنده کاری ها در دستور کار جدی این اداره کل قرار گرفته است تا جایی که در بارش های اخیر کشور که شاهد کندی تردد خودروها در بسیاری از راه های کشور بودیم، قزوین با اعمال این سیاست کاری کمترین مشکل را در بین سایر استان ها داشت.
این مسوول با اشاره به افزایش 25 دستگاه ماشین آلات راهداری به ناوگان این اداره کل در 2 سال گذشته،افزود: خوشبختانه افزایش این تعداد از ماشین آلات باعث ارتقای سطح خدمات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین نیز شده است.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.