علیرضا وارثی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، جامعه هدف این طرح را کلیه کودکان سه تا 6 ساله روستایی در روستا مهدها عنوان کرد و افزود: در سال جاری جهت پایداری هشت روستا مهد به ازای هر مهد مبلغ 20 میلیون ریال تخصیص داده شد.
وی با اشاره به سایر طرح های اجرایی در مهدهای کودک استان اضافه کرد: به منظور افزایش سلامت جسمی و روانی نونهالان و کودکان هر ساله سه طرح مهم پیشگیری، با موضوع غربالگری اضطراب و شنوایی کودکان سه تا پنج سال و غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا 6 سال در مهدهای کودک انجام می شود.
وارثی ادامه داد: طرح غربالگری اضطراب با هدف شناسایی، پیشگیری، مداخله به هنگام و موثر اختلالات روانی و ارتقای سلامت روان جامعه با مشارکت مراکز مشاوره اجرا می‌شود.
وی گفت: هدف از اجرای طرح غربالگری شنوایی کودکان سه تا پنج سال نیز پیگیری بلند مدت برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان است.
وارثی خاطرنشان کرد: کودکانی که در طرح غربالگری اولیه مغفول مانده‌اند یا دچار عفونت‌های شنوایی پس از طرح اولیه شده‌اند در طرح کودکان سه تا پنج سال غربالگری می ‌شوند.
وی همچنین با اشاره به طرح یک وعده غذای گرم ویژه مهدهای کودک روستایی و حاشیه شهری، گفت: این طرح از سال 86 هرساله با همکاری مرکز بهداشت شهرستان ها از روز جهانی کودک به مدت 120 روز اجرا می شود.
وارثی، بهبود وضع تغذیه کودکان سه تا 6 ساله خانواده های نیازمند در مناطق محروم و روستایی، تامین بخشی از نیازهای تغذیه ای کودکان از طریق ارایه یک وعده غذای گرم در روستا مهدها و افزایش آگاهی کودکان در زمینه آشنایی با گروه های غذایی مناسب را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
این مسئول یادآور شد: در سال جاری هزار و 248 کودک در مناطق روستایی و حاشیه شهری از این طرح استفاده می کنند و به ازای هر کودک مبلغ 22 هزار ریال به مهد کودک برای اجرای طرح تخصیص داده می شود.
وی در ادامه از اجرای طرح تامین بخشی از شهریه کودکان متعلق به سه دهک پایین در آمدی جامعه خبر داد و گفت: دفتر امور کودکان سازمان بهزیستی کشور برای حمایت از کودکان کم برخوردار از خدمات مهدهای کودک، طرح پیشبرد منافع عالیه با رویکرد حمایت یکپارچه از مهدهای کودک را در قالب پرداخت بخشی از شهریه مهدکودک ها پیشنهاد داد.
به گفته وارثی این طرح در صورت تامین اعتبار برای 400 کودک پذیرش شده در مهدکودک ها تا 400 هزار ریال شهریه برای هر کودک به مدت 10 ماه قابل اجرا است.
مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: طرح ایجاد و گسترش مهدهای کودک در مناطق محروم، آسیب خیز و سکونت گاه های غیر رسمی نیز از دیگر طرح های بهزیستی در این حوزه است که با هدف ارتقای غنای محیط فرهنگی و اجتماعی کودکان و بهره وری آنان از فرایند یاددهی و یادگیری از طریق ایجاد و گسترش مهدهای کودک اجرا می شود.
وی افزود: در سال جاری برای ایجاد و پایداری پنج مهد حاشیه ای مبلغ 80 میلیون ریال به هر مهد تخصیص داده می شود.
در حال حاضر 116 مهد کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی در قزوین فعالیت می کنند و تعداد کودکان پذیرش شده در سال جاری پنج هزار و 861 نفر است.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.