مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: تمام منابع آب‌شرب استان قزوین از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود که محدویت زیادی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حمید پویا در جلسه شورای اداری بخش مرکزی شهرستان آبیک اظهار کرد: تمام منابع آب ‌شرب استان قزوین از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود که محدویت زیادی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: از نظر کیفیت آب ‌شرب در استان قزوین مشکلاتی وجود دارد که اجرای پروژه خط انتقال آب از سد  طالقان به این استان باید تسریع بخشیده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین ادامه داد:  تصفیه‌خانه فاضلاب طرح آب‌رسانی از سد طالقان به استان قزوین، کاملا استاندارد و در سطح جهانی بوده که توسط بخش خصوصی و با به شیوه بیوتی قرار است طی مدت 3 سال احداث شده و به  ‌بهره‌برداری برسد.

پویا اضافه کرد: در نظر داریم تا پایان شهریور ماه سال آیند، آب خام از سد طالقان برداشت کنیم که باید آب تصفیه شده و فرآوری لازم روی آن صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پکیج‌هایی باید آماده شود تا تصفیه ‌آب خام را انجام دهیم این در حالی است که با استقرار ایستگاه‌هایی در شهر آبیک، به طور موقت برداشت آب توسط مردم انجام می‌شود تا تصفیه‌خانه آماده شود و آب از خط انتقال به شهر آبیک انتقال یابد. حدود 10 کیلومتر خط انحرافی از خط اصلی انتقال آب از سد طالقان وجود دارد که لوله این خط 500 میلی‌متر بوده و با شرکت لوله‌سازی قرارداد منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین افزود: آب تصفیه شده سد طالقان که سالم و استاندارد است، سه سال طول می‌کشد تا به دست مردم برسد.

پویا ادامه  داد: اعتبار پروژه آب‌رسانی از سد طالقان به استان قزوین یک هزار میلیارد تومان است که اعتبار خط انتقال 800 میلیارد تومان و اعتبار تصفیه‌خانه 200 میلیارد تومان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.