این گزارش که به قلم مریم بهبانی فر نوشته شده، آمده است: فرش ایرانی به واسطه برخورداری از نقش و طرح‌های زینتی خاص از دیرباز یکی از پرطرفدارترین فرش‌های جهان بوده و همچنان نیز از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردار است.
کمتر کسی را هم می‌توان در جهان دید که با دیدن نقش و نگار و زیبایی فرش ایرانی هیجان زده و مبهوت نشود.
این گزارش به نقل از رییس مرکز ملی فرش ایران آورده است: فرش قزوین در نوع خود بی‌نظیر بوده و این هنر اصیل با قابلیت‌هایی که در آن مشاهده می‌شود؛ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند ثبت ملی و جهانی شود.
فرشته دستپاک اضافه کرد: اگر فرش قزوین به ثبت جهانی برسد؛ در این صورت علاوه بر آنکه شناسنامه دار می‌شود؛ می‌تواند از سازمان «مالکیت معنوی» نیز مجوز بگیرد و به برند تبدیل شود.
این گزارش همچنین به نقل از استاندار قزوین آورده است: دنیا، ایران را به فرهنگ و هنر می‌شناسد و فرش ایرانی هویت ما بوده و هنر در آمریکا و اروپا به داشتن فرش ایرانی افتخار می‌کند.
عبدالمحمد زاهدی ادامه داد: در اقتصاد فرش باید فعال باشیم که البته با تشکیل شورای فرش در استان تلاش خواهیم کرد تا مشکلات این حوزه با جدیت مورد بررسی قرار گیرد.
جذب نیروی جدید در شهرداری‌ها ممنوع عنوان دیگر روزنامه ولایت است که استاندار قزوین در نشست با شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای استان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب انجام گرفت، عنوان کرد.
زاهدی در این نشست اضافه کرد: با توجه به مشکلات و محدودیت‌های اعتباری از این پس هیچ مجوزی برای جذب نیرو در شهرداری‌ها صادر نمی‌شود؛ مگر آنکه یک شهرداری در زمینه‌ای خاص به نیروی متخصص نیاز داشته باشد؛ چرا که در حال حاضر برخی شهرداری‌ها توانایی پرداخت حقوق کارکنان خود را هم ندارند.
402 واحد تولیدی بحران‌زا در استان شناسایی شده‌اند، پارسال، 3 هزار میلیارد تومان ساخت ‌و ساز در استان انجام شده است، احداث چهار سالن ورزشی در مناطق کم برخوردار شهری و ادعای آمریکایی‌ها در‌باره عدم تحریم دارو شعاری بیش نیست دیگر عنوان های نخست امروز روزنامه ولایت بود.
روزنامه ولایت به صاحب امتیازی سیدعبدالعظیم موسوی و سردبیر محمدحسن سلیمانی شنبه تا چهارشنبه هر هفته منتشر می شود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.