حسن پسندیده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، یکی از مشکلات مهم زیست محیطی استان را عدم ساماندهی نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرقانونی آن در حاشیه راه ها دانست و اظهار داشت: حفر گودالی مشخص و قابل دسترس برای تجمع نخاله‌های ساختمانی از مهمترین تصمیماتی بود که طی هفته اخیر در کارگره محیط زیست استان گرفته شد.
پسندیده با بیان اینکه تخلیه پسماند در حاشیه آزادراه ها منظره زشتی ایجاد می کند، تصریح کرد: تجمع نخاله‌های ساختمانی در مقابل شهر آبیک متاسفانه صدمات زیادی را به محیط زیست منطقه وارد آورده و منظره زیست محیطی زشتی را نیز ایجاد کرده اما با فراهم کردن مکانی مشخص، این نخاله‌ها به مکان جدید منتقل می شوند.
این مسئول یادآور شد: به منظور رفع مشکل کنونی و با هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه های ذیربط، به زودی مکان های مورد نظر جهت جمع آوری ضایعات و نخاله های ساختمانی مشخص و اعلام خواهد شد.
به گفته این مسئول، حفر گودال و تخصیص مکانی مشخص برای پسماند و نخاله‌های ساختمانی در سایر مناطق استان از جمله بویین زهرا، تاکستان، البرز و آبیک در دستور کار جدی این اداره کل قرار گرفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین خاطرنشان کرد: تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه آزادراه ها، بزرگراه ها و جاده های اصلی ممنوع بوده و در صورت مشاهده توسط کارشناسان این اداره کل، با آنان برخورد قانونی صورت می گیرد.
9925/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.