استاندار قزوین گفت: برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی دشت قزوین را تهدید می‌کند و باید طبق قانون برای انسداد چاه‌ها و ابطال مجوزها اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی امروز پنجشنبه در شورای سازگاری با کم آبی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: امروزه همه مدیران و مسئولان پذیرفته‌اند که با کمبود آب در سطح استان مواجه هستیم و باید خود را با کم آبی سازگار کنیم.

وی گفت: متاسفانه برداشت‌های بی‌رویه و حفر چاه‌های غیرمجاز به تهدیدی برای دشت قزوین تبدیل شده و اگر با آنها برخورد نشود مشکلات زیست‌محیطی را برای استان به‌دنبال خواهند داشت.

زاهدی افزود: خوشبختانه دستگاه قضا همکاری و اهتمام زیادی در این زمینه دارد و فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها هم باید با رعایت تمامی ملاحظات اجتماعی برای اجرای احکام صادر شده اقدام کنند.

استاندار قزوین ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای استان باید برنامه خود را درباره نصب کنتورهای هوشمند بر چاه‌های مجاز در سال‌جاری اعلام کند تا با اطلاع از دستگاه‌های نصب شده و میزان پیشرفت طرح بتوان بهتر برنامه‌ریزی کرد. 

وی گفت: باید مدیران‌شهری به مصوبه کاهش 30 درصدی مصرف آب در بخش فضای سبز توجه کنند و دستگاه‌های جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای برای برخورد با مجوزهای غیرفعال و برداشت‌های بی‌رویه با جدیت اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.