معاون برنامه‌ریزی وهماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان آبیک از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری روستایی طی دهه فجر در 4 روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از قزوین، سیروس رجبی در جلسه کارگروه فرهنگ، هنر و اقتصاد روستایی شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جشنواره فرهنگی و هنری در روستاهای قابل گردشگری شهرستان آبیک برگزار می‌شود که دو روستای قشلاق و زیاران از توابع بخش مرکزی و دو روستای از بخش بشاریات برای برگزاری این جشنواره در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: جشنواره فرهنگی و هنری و روستایی با هدف شناسایی پتانسیل‌ها و استعدادهای روستاهای قابل گردشگری در زمینه‌های کشاورزی، فرهنگی، تولیدی و اقتصادی برگزار می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی وهماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان آبیک ادامه داد: قالب جشنواره فرهنگی و هنری روستایی که در دهه ‌فجر برگزار می‌شود، طی نشستی با بخشداران و دهیاران چهار روستای شهرستان آبیک مشخص می‌شود.

رجبی اضافه کرد: همچنین در جشنواره‌های فرهنگی و هنری روستاها، خدمات 40 ساله انقلاب و دولت‌های مختلف برای مردم تبیین و بازگو می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم روستاهای شهرستان آبیک شناخت کافی از بیمه‌های روستایی ندارند که باید گفت مردم با حداقل پرداخت هزینه می‌توانند زیر پوشش بیمه عشایری و روستایی قرار بگیرند که از خدمات مهم دولت محسوب می‌شود.

این مسئول بیان کرد: حداقل پرداخت هزینه بیمه عشایری و روستایی ماهانه 500 هزار ریال است و سقف متوسط بیمه برای بازنشستگی همان حداقل حقوق قانون کار است.

معاون برنامه‌ریزی وهماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان آبیک افزود: مردم با استفاده از بیمه‌های تکمیلی عشایری و روستایی می‌توانند از خدمات رایگان در بیمارستان‌ها بهره‌مند شوند.

رجبی ادامه داد: با توجه به فصل سرما و زمستان، لازم است دهیاران برای مقابله با بروز هر نوع حوادث احتمالی نسبت به آمادگی ماشین‌آلات و تجهیزات لازم اقدام کنند.

محمد صفری جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان آبیک هم در این جلسه بر تقویت حفاظت فیزیکی منازل مسکونی و نگهداری اموال در روستاهای این شهرستان تاکید کرد و گفت: لازم است تذکرات لازم به مردم روستاهای در زمینه پیشگیری اولیه از  سرقت در منزل و خودروها داده شود گرچه پیشگیری  وضعی هم توسط دولت و ادارات انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.