به گزارش ایرنا، حمید پویا روز پنجشنبه در شورای سازگاری با کم آبی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: سیاست آب منطقه ای استان در سال جاری نصب هزار دستگاه کنتور هوشمند بود که تا کنون 400 دستگاه بر چاه های استان نصب شده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین با اشاره به مهمترین اقدامات این دستگاه برای تسریع عملیات نصب کنتورهای هوشمند بر چاه های استان، افزود:اطلاع رسانی از طریق نشریات و مطبوعات، صدور اخطاریه مشترک با جهاد کشاورزی به کلیه کشاورزان، اقدام برای جذب اعتبارات استانی، الزام کلیه شرکت های تولید کننده کنتورهای هوشمند به راه اندازی دفتر نمایندگی در استان، هماهنگی برای برگزاری جلسات شورای حفاظت از منابع آبی در شهرستان ها و هماهنگی با بانک ها برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.
وی با اشاره به انسداد چاه های غیرمجاز استان، افزود:هزار و 702 حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود داشت که هزار و 673 مورد آن با همکاری دستگاه قضایی مهر و موم شد و 29 حلقه آنها اصلا قابل انسداد نیست.
پویا اضافه کرد: چاه های مجاز استان نیز هزار و 188 حلقه بوده است که برای 217 حلقه حکم قطعی انسداد صادر شده و 143 مورد مسدود شد.
وی افزود: همچنین در سال جاری برق 441 چاه کشاورزی و 54 حلقه چاه واحدهای دام و طیور که برداشت های بی رویه و غیرمجاز داشته اند قطع شد.
پویا با مهمترین اقدامات صورت گرفته برای سازگاری با کم آبی در استان افزود: اعمال سیاست ممنوعیت کشت برنج با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، اجرای دستور العمل کاهش 30 درصدی مصرف آب فضای سبز و برنامه ریزی با صدا و سیما برای اطلاع رسانی از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در این زمینه هستند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.