حسن اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص به کارگیری لهجه قزوینی در تولیدات صدا و سیمای مرکز استان، افزود: این موضوع با چالش های زیادی از سوی کارشناسان و پژوهشگران مواجه شده است و مردم قزوین نیز نظرات موافق و مخالف در این زمینه دارند.
وی گفت: طی جلسه ای که با حضور 14 پژوهشگر و کارشناس رسانه در مرکز صدا و سیمای قزوین برگزار شد آسیب ها و مزایای به کارگیری لهجه قزوینی در تولیدات صدا و سیمای مرکز استان بررسی شد.
اکبری ادامه داد: همه صاحب نظران و کارشناسان در این جلسه موافق استفاده از ظرفیت لهجه قزوینی در تولیدات صدا و سیما بودند اما بر برنامه ریزی راهبردی و تهیه طرحی علمی و همه جانبه در این خصوص تاکید داشتند.
وی گفت: صدا و سیمای مرکز قزوین در تولیدات رادیویی و تلویزیونی خود تجربه های موفق و ناموفق در این زمینه دارد و هم اکنون برنامه های متعددی با استفاده از ظرفیت لهجه قزوینی در حال پخش هستند.
این مسئول افزود: امیدواریم با تشکیل چنین اتاق های فکری برای ظرفیت سازی و ریل گذاری مناسب در این زمینه اقدام کرده و گام های بلندی را برای جذب مخاطبان قزوینی و غیر قزوینی برداریم.
مسئول روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین ادامه داد: باید در استفاده از ظرفیت لهجه قزوینی در تولیدات صدا و سیما بسیار مراقب و حساس بود چون علاوه بر لهجه قزوینی گویش ها و زبان های تاتی،ترکی،کردی،لری و... نیز در قزوین حضور دارند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.