به گزارش ایرنا، حسن وفایی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار قزوین به مناسبت سالروز تاسیس ثبت احوال کشور ، افزود: کل واجدان دریافت کارت هوشمند ملی در قزوین 995 هزار و 60 نفر است که تاکنون 760 هزار و 58 نفر برای دریافت این کارت ثبت نام کرده اند.
وی گفت: در سال جاری 6 هزار و 90 درخواست تعویض کارت ملی دریافت کرده ایم و هزینه دار بودن صدور کارت، کاربردی نشدن و صادر نشدن به موقع آنها از مهمترین مشکلات این طرح است.
وفایی با اشاره به چهار واقعه حیاتی استان افزود: در سال گذشته 6 هزار و 41 مورد ازدواج در استان به ثبت رسید که این رقم در سال جاری پنج هزار و 630 مورد بوده است.
وی همچنین از کاهش 2 درصدی طلاق در قزوین طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: کاهش ثبت این واقعه در قزوین در حالی است که در سطح کشور با رشد طلاق روبرو بوده ایم.
مدیرکل ثبت احوال قزوین یادآور شد: امسال 14 هزار و 279 فقره ثبت ولادت در استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش یافته که این رقم در کشور هفت درصد است.
وفایی دیلمی اظهار داشت: واقعه حیاتی فوت شدگان در استان قزوین نیز امسال با سه هزار و 911 فقره نسبت به سال گذشته هفت دهم درصد رشد داشته که از میانگین کشوری کمتر است.
این مسئول ادامه داد: آمار نشان می دهد به طور میانگین روزانه 52 ولادت در استان ثبت می شود و به ازای هر 100 دختر، 106 پسر متولد شده است.
وی یادآور شد: رتبه استان قزوین در ثبت ولادت در کشور 24 و در وفات 19 است و در ثبت واقعه ازدواج نیز این استان در جایگاه بیستم قرار دارد و در طلاق رتبه دهم کشور را دارا است.
وفایی دیلمی با بیان اینکه نام ائمه اطهار (ع) همچنان در بین شهروندان قزوینی از محبوبیت خاصی برخوردار است، افزود: نام های علی، محمد، حسین، مهدی، رضا و فاطمه، زهرا و معصومه و زینب در بین خانواده های قزوینی جزو محبوب ترین نام ها به شمار می رود که برای نوزادان انتخاب می شوند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.