به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در دیدار با مدیر کل و کارکنان ثبت احوال استان قزوین، افزود: کاهش هفت درصدی طلاق در 9 ماه سال جاری با وجود اینکه در کشور افزایش داشته است به فرهنگ خود مردم قزوین، تلاش دستگاه های مرتبط و متولیان امور اجتماعی باز می گردد که جای خوشحالی و مسرت دارد.
وی افزود: متاسفانه در این مدت کاهش 9 درصدی ازدواج را نیز در استان شاهد هستیم که به وضعیت معیشتی و اقتصادی جامعه و تغییر دیدگاه جوانان در خصوص ازدواج باز می گردد.
وی گفت:بسیاری از جوانان امروزه به ازدواج و مسئولیت پذیری تن نمی دهند و باید تلاش کنیم تا مشکلات مربوط به ازدواج حل شود.
زاهدی با تبریک یکصدمین سالروز تاسیس ثبت احوال، گفت: این سازمان یکی از قدیمترین سازمان های کشور است که در نوسازی اداری کشور بعد از انقلاب در کنار گمرک و دارایی شکل گرفت و طی 40 سال اخیر فعالیت های خوبی داشته است.
وی گفت: ثبت احوال یکی از زیربنایی ترین سازمان هایی کشور که در ارتباط با حقوق عمومی و مردمی تلاش می کند و ثبت چهار واقعه حیاتی که توسط این سازمان صورت می گیرد برای تبعات حقوقی آن است.
استاندار ادامه داد:امروزه اگر کسی شناسنامه نداشته باشد از بسیاری حقوق اجتماعی محروم می شود و در واقع ثبت چهار واقعه حیاتی تولد، وفات، ازدواج و طلاق اساسی ترین کار در راستای حفظ حقوق اساسی و حقوقی شهروندان جامعه است.
وی با بیان اینکه برای دریافت کارت هوشمند ملی باید اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد، افزود: از ابتدای سال آینده کارت های ملی معتبر نیست و کسانی که کارت های هوشمند ملی نداشته باشند در بانک ها و فرودگاه ها با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد بنابراین باید هرچه سریعتر برای دریافت کارت های هوشمند ملی اقدام کنند.
این مسئول اضافه کرد: در سال های اخیر کارهای خوبی برای هوشمند سازی کارت های ملی انجام شده است و با تکمیل آن باید خیلی از امور را به کارت هوشمند ملی محول کنیم.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.