به گزارش ایرنا جواد حق لطفی روز سه شنبه در نشست پیشگیری از تصادفات استان که در دادسرای قزوین برگزار شد، افزود: هزار و 500 نقطه حادثه خیز و پرتصادف در سطح کشور و 72 نقطه در سطح استان قزوین شناسایی شده بود که در سال 96 برای آشکارسازی، اصلاح های هندسی و ایمنی سازی آنها اقدام شد.
حق لطفی گفت: در سال جاری نیز سیاست سازمان راهداری کشور اصلاح 10 نقطه حادثه خیز در استان است که هم اکنون مشاوران طرح در حال انجام مطالعات لازم برای اصلاح آنها هستند.
وی با اشاره به نقاط حادثه خیز استان، افزود: 2 نقطه در محور طالقان- زیاران، یک نقطه در محور قدیم قزوین – تهران،یک نقطه در محور زنجان- تاکستان حوالی تقاطع شامی شاپ،یک نقطه در سه راهی رحیم آباد در محور تاکستان- آوج،یک نقطه در دوراهی فدک به سمت باراجین و شفیع آباد، یک نقطه در اسماعیل آباد مقابل ورزشگاه سردار آزادگان، 2 نقطه مقابل شرکت مگسال و یک نقطه در جاده شهرک دانش و ناصرآباد نقاط پرتصادف استان هستند که در سال جاری برای اصلاح آنها اقدام می شود.
وی گفت: این 10 نقطه جزو اولویت اصلاح هندسی راهداری استان است و نقشه برداری های آنها تمام شده و بعد از تصویب در شورای ترافیک استان برای اصلاح آنها اقدام می شود.
حق لطفی ادامه داد: اصلاح این نقاط حدود 150 تا 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که باید طی 2 سال نسبت به اجرای آنها اقدام شود.
این مسئول ادامه داد:درصورتی که استان قزوین اعتباراتی را برای اصلاح این نقاط حادثه خیز اختصاص دهد سازمان راهداری کشور نیز 2 برابر آن را تخصیص خواهد داد که نقش بسیار موثری در پیشرفت سریعتر اصلاح نقاط خواهد داشت.
6 هزار و 700 کیلومتر راه در استان وجود دارد که هزار و 300 کیلومتر آن بزرگراه، آزادراه و جاده های اصلی و راه های شریانی است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.