علی صفری روز سه شنبه در حاشیه مراسم یکصد و چلهمین برنامه سه شنبه های بدون خودرو در قزوین افزود: شهروندان قزوین با حضور پرشور در برنامه های ورزش همگانی اثبات کردند در کنار توجه به حفظ سلامت و نشاط خود به کاهش آلودگی هوا و کمک به حفظ محیط زیست علاقه مند هستند.
وی تاکید کرد: وجود خیابان سلامت و زیرگذر دوچرخه در قزوین از موضوعاتی است که باعث شده قزوین در زمینه مسیر ویژه دوچرخه در کشور به عنوان شهری شاخص تبدیل شود.
شهردار قزوین با بیان اینکه استفاده از دوچرخه صرفا به دلیل کاهش ترافیک نیست و مهمترین هدف از آن ارتقای نشاط و تندرستی است،اظهار داشت: صرف سالانه 35 هزار میلیارد تومان در کشور برای درمان بیماری های دیابت و 2 برابر شدن اضافه وزن در کودکان زیر 12 سال بیانگر آن است که فعالیت های ورزشی در زندگی شهروندان کمرنگ شده است.
شهردار قزوین به کاهش تردد مسافران با اتوبوس در شهر قزوین اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه اتوبوس های جدید با بیش از یک میلیارد تومان خریداری شده است، اما تعداد مسافرانی که از طریق اتوبوس تردد می کنند انگشت شمار است و متاسفانه گرایش مردم به تردد با وسیله نقلیه شخصی است.
وی در ادامه با بیان اینکه در قزوین به نسبت هر سه نفر یک خودرو وجود دارد، اظهار داشت: تنها راه برون رفت از مشکلات ترافیکی و آلودگی محیط زیست، توسعه فرهنگ حمل و نقل عمومی است و استفاده از دوچرخه است.
صفری با بیان اینکه فرهنگ خودرو محوری را باید به انسان محوری تغییر دهیم، اظهار داشت: برای تحقق این مهم علاوه بر مدیریت شهری، فعالان فرهنگی و اجتماعی نیز باید مشارکت داشته باشند.
صفری یادآور شد: مجموعه مدیریت شهری قزوین در این 2 سال اخیر توانسته با احداث 40 کیلومتر مسیر دوچرخه ایمن در شهر قزوین گام های بسیار مثبتی در این راه بردارد.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.