مسعود بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یک سال اخیر به منظور سنجش میزان اعتیاد در بین کارگران یک پایش علمی در سطح استان انجام و از بین 11 هزار جمعیت آماری، 720 نمونه تست اعتیاد به صورت تصادفی گرفته شد.
وی اضافه کرد: نتایج آزمایشات نشان داد که از جمعیت آزمایش شده، 233 نمونه معادل، یعنی 31 درصد از کارگران اعتیاد دارند.
بابایی با ابراز تاسف از آمار کسب شده، اضافه کرد: از بین 233 نمونه اعتیاد به مواد، 81 مورد آلوده به ماده مخدر صنعتی شیشه بودند که این موضوع بر شدت نگرانی ها افزوده است.
به گفته این مسئول، گرچه آزمایشات انجام شده در بین کارگران صورت گرفته، اما اعتیاد در بین برخی مدیران ارشد واحدهای تولیدی با تحصیلات بالا و حتی زنان نیز به چشم می خورد که این مساله برای ما بسیار تعجب برانگیز بود.
بابایی در ادامه، میزان شیوع موادمخدر در بین افراد شاغل را بیش از بیکاران دانست و یادآور شد: نبود مدیریت خشم و استرس و مشکلات معیشتی از جمله مواردی است که شیوع اعتیاد را در بین کارگران افزایش می دهد.
بابایی با اشاره به اینکه اهمیت این موضوع باعث شد تا قزوین نخستین طرح ملی پیشگیری از موادمخدر را در محیط کاری به اجرا درآورد، افزود: برای اجرای این طرح 30 شرکت تولیدی با بیش از 300 نیروی کاری مورد نظر قرار گرفته تا کارشناسان مربوطه با برگزاری جلسات هم اندیشی در آنها به آموزش و توجیه راه های پیشگیری از موادمخدر بپرداختند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین تاکید کرد: همچنین از دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان نیز جهت سخنرانی در برخی از واحدهای تولیدی استان از جمله شیشه فلوت تاکستان، کاشی پارس، شرکت شهر صنعتی البرز، مارلیک سان، سایپا شیشه، کشتارگاه دشت بره، شیمی و پتروشیمی و استخراج فرآورده های مواد اولیه شیشه پیرامون آثار نامطلوب موادمخدر دعوت نیز به عمل آمده است.
بابایی در ادامه به برگزاری یک هزار و 820 نفر ساعت کلاس کارگاه آموزشی در واحدهای تولیدی آلومتک و آلومراد، تهویه، ایرساکو، پادنا پلیمر، شیشه فلوت تاکستان و رضا بافت اشاره و تصریح کرد: تهیه بروشور و لوح فشرده با عناوین پیشگیری از موادمخدر از جمله اقدامات لازم جهت کاهش شیوع این نوع صورت گرفت.
استان قزوین با بیش از سه هزار و 500 واحد تولیدی صنعتی، 62 درصد جمعیت آن را قشر کارگر تشکیل داده است.
9925/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.