به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در دیدار با مدیر کل ثبت احوال استان قزوین که به مناسبت روز ثبت احوال برگزار شد، اظهار داشت: اولین شناسنامه در کشور به نام فاطمه ایرانی صادر شده است که ترکیب این دو نام، هویت ملت ایران و عجین بودن جامعه با دین را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه ثبت احوال حساس‌ترین رسالت آماری را برعهده دارد و آمار نفوس نسبت به سایر حوزه‌ها مهم تر هستند، تصریح کرد: بنی آدم در نگاه دینی دارای کرامت هستند و ‌باید به صورت ویژه به آمار حوزه نفوس پرداخته شود.
امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه آمارها می‌تواند تشویق کننده و یا هشدار دهنده باشد، خاطرنشان کرد: کاهش و افزایش آمار در میزان ولادت، طلاق و ازدواج گویای بسیاری از مسائل است و سازمان‌های متولی این حوزه‌ها ‌باید با دقت زیادی آمار استخراج شده را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند تا نقاط قوت و ضعف به درستی شناسایی شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین دقت در آمار ارائه شده را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: پیشرفت‌های علمی زمینه‌ ارائه آمار دقیق در هر حوزه‌ای را فراهم کرده است و نباید در این حوزه حساس آمار تقریبی ارائه شود چون مدیران برای تحقق اهداف سازمانی نیازمند آمار دقیق هستند.
وی تاکید کرد: کارت ملی هوشمند یکی از نیازهای ضروری جامعه است و اگر همه مردم برای دریافت آن اقدام کنند قطعا نقش موثری در پیشگیری از ارتکاب جرایم خواهد داشت.
آیت‌الله عابدینی توجه بیشتر به تزکیه و تعلیم درون سازمانی را برای همه لازم دانست و افزود: باید همواره چراغ تعلیم و تربیت درون سازمان‌ها روشن باشد و به دانش و تزکیه با هدف ارتقای فرهنگ عمومی داخل و خارج سازمان توجه بیشتری شود.
حسن وفائی، مدیر کل ثبت احوال استان قزوین نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از اقدامات انجام شده ثبت احوال ارائه کرد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.