مهدیه سادات قافله باشی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح و بازدید از نمایشگاه اقتصاد خانواده که در مجتمع تجاری مهر و ماه قزوین در حال برگزاری است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کمیته بانوان استان و کمیسیون فرهنگی شورای پنجم شهر قزوین نگاه ویژه ای به زنان هنرمند و سرپرست خانوار و اقتصاد آنها وجود دارد.
وی اضافه کرد: زنان ایرانی از دیرباز به زیور هنر آراسته بوده اند اما در بازار اقتصاد امروز که با رقابتی تنگاتنگ همراه است اگر نتوانند به برند سازی بپردازند امکان موفقیت و فروش محصولات تولیدی خود را نخواهند داشت.
قافله باشی ادامه داد: هم اکنون فرهنگسراهای مختلف شهرداری در زمینه آموزش و توانمندسازی بانوان فعال هستند و می توان با هم افزایی بین دستگاه های مربوطه در جهت خلاقیت بخشی و توانمندسازی بانوان فعال در کسب و کارهای خرد و خانگی بیش از پیش اقدام کرد.
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین ایجاد نمایشگاه های دایمی و حتی خیابانی را نیز در حمایت از زنان کارآفرین و سرپرست خانوار موثر دانست و گفت: این گونه نمایشگاه ها در فضاهای عمومی مانند پارک ها به شکل شب بازار و به عنوان پاتوقی موقت برای زنان هنرمند حتی اثراتی پربار تر از مجتمع های تجاری خواهد داشت.
قافله باشی افزود: در همین راستا کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با همکاری سازمان میادین درصدد ایجاد شب بازارها است تا با پیوند دادن توان آن به نمایشگاه های اقتصاد خانواده، حداقل برای گذران اوقات و معیشت زنان سرپرست خانوار و هنرمندان گامی بردارد.
رئیس کمیسیون فرهنگ و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه در بودجه 98 شهرداری مسایل فرهنگی بیشتر در حوزه زیرساختی دنبال خواهد شد،افزود: شورای پنجم در امور ورزشی و فرهنگی بیشتر به دنبال کاهش تصدی گری و واگذاری امور اینچنینی به خود صاحبان آنها است.
وی افزود: پرداختن صرف به اموری همچون برگزاری نشست های فرهنگی و شب شعرها و سایر برنامه های مشابه قدری شهرداری را از هدف داتی خود دور می کند بنابراین با پیگیری امور زیرساختی در فعالیت های سال آینده بیشتر به دنبال تسهیل فعالیت های فرهنگی و هنری خواهیم بود.
قافله باشی، تاسیس خانه هنرمندان و یا ساخت خانه تئاتر را جمله فعالیت های زیر ساختی عنوان کرد که ایجاد آنها تاثیر بسیار زیادی بر ساماندهی فعالیت های فرهنگ و هنری سطح شهر دارد و در بودجه سال آینده شهرداری نیز برای آن ردیف بودجه اختصاص خواهد یافت.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.