سیده حمیده زرآبادی عصر پنجشنبه در حاشیه افتتاح و بازدید از نمایشگاه اقتصاد خانواده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، برگزاری چنین نمایشگاهی از آثار و توانمندی های صاحبان مشاغل خانگی را در رونق اقتصاد خانوار بسیار موثر دانست و افزود: در اختیار گرفتن مکانی رایگان برای زنان دارای مشاغل خانگی که بتوانند محصولات خود را ارایه و فروش برسانند اقدام مثبتی است که استمرار آن به طور قطع تاثیرات بالایی در معیشت این قشر خواهد داشت.
وی، موضوع بسته بندی را نیز در ارتقا و تقویت اقتصاد اینگونه مشاغل بسیار موثر دانست و اضافه کرد: با تقویت بسته بندی این محصولات می توان زمینه فروش بیشتر آن را نه فقط برای شهروندان بلکه همچنین برای دستگاه های اجرایی که قصد خرید آنها را دارند فراهم کرد.
زرآبادی با بیان اینکه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تاکید ویژه ای بر توانمندسازی زنان کارآفرین دارد،ادامه داد: ماده 101 و 102قانون برنامه ششم توسعه که تاکید ویژه ای بر عدالت جنسیتی و استفاده از توانمندی ها دارد، ناظر بر بخش کارآفرینی هم هست.
این نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، ارایه تسهیلات ویژه به زنان متقاضی استقرار در شهرک های صنعتی را نیز یکی از همین تمهیدات در جهت حمایت از بانوان کارآفرین عنوان کرد.
وی با اشاره به مشکل بیمه صاحبان مشاغل خانگی و خرد نیز گفت: در حال حاضر امکان بیمه خویش فرما برای این افراد وجود دارد و در صورتی که بازاری دایمی و سودده برای محصولات آنها فراهم شود به طور قطع بیمه خویش فرما تا حدی زیادی نیازهای آنان را در این خصوص برطرف خواهد کرد.
زرآبادی با اشاره به موانع راه اندازی بازارچه دایمی صنایع دستی در قزوین نیز گفت: این مهمگرچه یک اقدام مثبت است اما برای ایجاد آن ابتدا باید مجوزها و تمام امور و فرایندهای مربوط به کار آفرینی انجام و سپس راه اندازی شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.