به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در سمینار بررسی موانع کسب و کار در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: تحریم یکی از ابعاد موانع کسب و کار به شمار می رود در حالی که باید به ابعاد داخلی نیز توجه داشته باشیم.
وی اظهار داشت: سودهای بالای بانکی بدون شک نمی توانند کمک قابل توجه و لازم را به بخش تولید داشته باشند بنابراین این رویه باید اصلاح شود تا نظام بانکی کشور به شکل بهتری در خدمت صنعت باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه عوامل مختلف موجب شده تا هزینه های تولید در کشور و استان بالا برود، اظهار داشت: مهم ترین وظیفه دولت در مقطع کنونی رفع این موانع و از میان بردن مشکلات مربوط به کسب و کار و سرمایه گذاری است.
حبیبی با اشاره به جمعیت قابل توجه فارغ التحصیلان آماده به کار،گفت: با رفع موانع کسب و کار بستر بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری های جدید فراهم آمده و خیل زیادی از این افراد صاحب شغل خواهند شد.
وی با بیان اینکه حفظ اشتغال و تولید در کنار ایجاد ظرفیت های جدید در حوزه صنعت مورد توجه جدی دولت قرار دارد، اظهار داشت: در شرایط کنونی باید دستگاه های خدمات رسان، امور مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی همراهی خود را با بخش صنعت بیشتر کنند چرا که همه ما داخل یک کشتی نشسته ایم و باید آنرا به ساحل امن برسانیم.
حبیبی در بخش دیگری از صحبت های خود بروکراسی اداری و طولانی بودن زمان استعلام ها و ارایه مجوزها را از موانع کسب و کار دانست و گفت: در سطح استان همه تلاش خود را به کار گرفته ایم تا این مشکلات را از میان برداریم.
وی در ادامه از قزوین به عنوان استانی مستعد در زمینه جذب سرمایه گذاری بویژه در بخش انرژی دانست و گفت: از سال 72 تاکنون 1.5 میلیارد دلار جذب سرمایه گذار خارجی داشته ایم و همچنان یکی از اولویت های اقتصادی استان در همین زمینه است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه وابستگی به نفت یکی از آفت های اقتصاد کشور است و این مساله را نیز باید مانعی پیش روی رونق کسب و کارها در کشور بدانیم، اظهار داشت: این آفت را باید با تقویت بخش خصوصی و رونق بخشیدن به بخش های مختلف از اقتصاد جامعه دور کنیم که این مهم در دستور کار دولت قرار دارد اما اقشار مختلف از جمله جامعه دانشگاهی نیز باید برای تحقق این سیاست همراهی لازم را داشته باشند تا این برنامه مهم به ثمر بنشیند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.