به گزارش ایرنا، سیده حمیده زر آبادی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از 300 نفر از دانش آموزان و معلمان برتر آموزشی و پژوهشی حوزه آموزش متوسطه افزود: در کنار مباحث تئوریک، یکی از نکاتی که باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد نیاز دانش آموزان به مهارت هایی برای هدایت زندگی است.
وی اضافه کرد: متاسفانه بعد از پایان دوران تحصیل در مدرسه، دانش آموزان مهارت خاصی برای کارآفرینی پیدا نمی کنند و این خلاء می تواند در واحدهای فنی و حرفه ای و محیط های فن آور می تواند پر شود.
زرآبادی ادامه داد: همچنین در استعدادیابی هم برنامه ها محدود به استعدادهای درخشان شده است اما در تمام مدارس دانش آموزانی با استعداد های خاص و ویژه داریم که می توان آنان را شناسایی کرد و برای شکوفایی استعدادهای آنان تلاش نمود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قزوین نیز در این مراسم با اشاره به تحصیل 96 هزار دانش آموز متوسطه در 669 مدرسه استان گفت: صرف نظر از برنامه هفتگی، سه هدف علمی و فناورانه در ساحت سند تحول اشاره مستقیم به تحقیق و پژوهش دارد.
توفیق محمد حسینی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطابق با سند جامع علمی کشور نوشته شده و برنامه سالانه هم باید با اهداف عالی سند تحول تطبیق یابد.
وی با بیان اینکه جای تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش خالی است، افزود: جامعه علمی ما به محققانی نیاز دارد که بتواند راه را برای محققان آینده هموار کند.
محمد حسینی گفت: با توجه به اینکه سیستم آموزشی به نظام جدید تغییر یافته نیاز به باز تعریف برنامه های سالانه با نگاه پژوهشی هستیم.
وی افزود: هم اکنون در هنرستان ها آموزش همراه با تولید پیگیری می شود که از بهترین موضوعات آن می توان به جشنواره های علمی و عملی و مسابقات فرهنگی و هنری اشاره کرد.
محمدحسینی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برنامه ریزی برای ارتقای کیفی تحصیلی دانش آموزان استان، گفت: وضعیت استان قزوین در امتحانات نهایی سوم متوسطه شاخه نظری رتبه هشت کشور است و هدف گذاری ما تا سال 1400 رسیدن به رتبه پنجم است.
وی اظهار داشت: در سال گذشته در مقطع یاد شده یک هزار و 724 دانش آموز با معدل کتبی بالای17 داشتیم که بیش از 60 درصد آنها بین 19 و 20 بوده اند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قزوین افزود: در امتحانات شاخه فنی حرفه ای و کاردانش نیز استان قزوین رتبه سوم، در مسابقات علمی و عملی و جشنواره ها رتبه دوم تا چهارم و در جشنواره نوجوان خوارزمی نیز در سه محور رتبه اول و دو محور دیگر رتبه دوم را کسب کرده است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.