به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز چهارشنبه به مناسبت روز حمل و نقل، راننده و راهدار در جمع روسای انجمن های صنفی و شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر استان قزوین اظهار داشت: براساس آمار بانک جهانی با توجه به وارد آمدن خسارت 10 میلیارد دلاری به محیط زیست، بخش بزرگی از این مساله را می توان با ایجاد حمل و نقل پاک جبران کرد.
این مسئول یکی از شاخص های توسعه یافتگی و اقتصاد مقاومتی را توجه به موضوع حمل و نقل دانست و اظهار داشت: خوشبختانه قزوین در این زمینه جزو استان های شاخص و پیشرو در کشور محسوب می شود.
وی 2 خطه شدن راه آهن قزوین - تهران و قزوین - زنجان، بهره برداری از خط آهن قزوین - رشت در آینده بسیار نزدیک، احداث جاده قزوین - تنکابن و قزوین - کلاچای و اتصال قزوین به استان های گیلان و مازندران را از جمله طرح های در دست انجام حوزه حمل و نقل این استان برشمرد.
فرخزاد در ادامه با اشاره به خط آهن قزوین - رشت، یادآور شد: احداث این پروژه عظیم ملی با 180 هزار میلیارد ریال اعتبار به طول 168 کیلومتر علاوه بر جا به جایی سالانه سه میلیون و 500 هزار مسافر، ظرفیت حمل 10 میلیون تن بار را نیز خواهد داشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در ادامه با اشاره به وضعیت حمل و نقل درون شهری، اظهار داشت: نزدیک به 95 درصد از سرمایه گذاری های شهری در بافت مرکزی هزینه می شود که توزیع اعتبارات در این زمینه باید به صورت متوازن صورت بگیرد تا همه شهروندان به یک میزان از امکانات بهره مند باشند.
به گفته وی، میزان تلفات درون شهری کشور در سال گذشته پنج هزار نفر بود که در این حوزه نیازمند برنامه ریزی های گسترده و استفاده از ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی نیز هستیم.
این مسئول عمرانی با بیان اینکه امروزه شهرهای بزرگ و پیشرفته روز به روز به سمت استفاده از حمل و نقل پاک می روند و در این راه استفاده از برخی وسایل مانند دوچرخه را در دستور کار خود قرار داده اند، گفت: در قزوین خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته تا جایی که هم اکنون این شهر دارای 17 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری بوده و 20 کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است.
در ادامه این مراسم ضمن ضمن تقدیر از خانواده راهدار فقید قاسم کارگر، از 30 راهدار، کارمند، پلیس راه، شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر نمونه نیز تجلیل به عمل آمد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.