به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی، رافع ناصری فر اضافه کرد: 347 میلیارد ریال اعتبار نیز برای طرح های روبنایی، زیربنایی و بهسازی فضای شهری توسط صندوق توسعه ملی برای بازآفرینی شهری به استان تخصیص داده شده است.
این مسئول شهری ادامه داد: بودجه یاد شده منبع اعتباری دیگری برای طرح بازآفرینی شهری بوده که یک هزار و 800 میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری ها برای آن پیش بینی شده است. ناصری فر اضافه کرد: بودجه سایر دستگاه های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی که شامل 19 دستگاه است و نیز اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران بالغ بر یک هزار و 30 میلیارد ریال خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بازآفرینی شهری بهمن ماه سال گذشته از سوی رییس جمهوری به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده بود، افزود: ستاد بازآفرینی شهری در نشست های خود و با هماهنگی های به عمل آمده بین دستگاه های اجرایی استان و موضوعاتی که با استاندار مطرح شد، شهرها و محله های واجد شرایط مورد شناسایی قرار گرفتند.
معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی قزوین با بیان اینکه این استان دارای یک هزار و 200 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد است، تاکید کرد: با توجه به اعتبارات ویژه برای شهرهای بیش از 50 هزار جمعیت و مراکز استان ها، 11 محله در این استان شناسایی شده است.
ناصری فر اضافه کرد: هفت شهر مورد هدف بازآفرینی استان شامل الوند، تاکستان، بویین زهرا، آبیک، اقبالیه، آوج و قزوین هستند.
ناصری فر تاکید کرد: چهار محله بلاغی، امامزاده حسین (ع)، راه آهن و هادی آباد در شهر قزوین، مرکز شهر الوند، راه اک و سردار جنگل در تاکستان، محله فردوس در حاشیه راه آهن آبیک، مرکز شهر بویین زهرا، محله اکبرآباد در اقبالیه که یک منطقه حاشیه نشین بوده و محله مرکزی و کاروان سرای آوج از جمله محلات مورد نظر بازآفرینی شهری استان قزوین هستند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.