به گزارش ایرنا آیت الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: اگر علمی برای جامعه منفعت نداشته باشد و برای بازکردن درهای بسته و ایجاد رفاه و آسایش در جامعه به کار گرفته نشود فایده ای برای آن متصور نخواهد بود.
وی افزود: باید ارتباط میان دانشگاه ها با جامعه برای حل مشکلات موجود تقویت شود چون دانشگاه ها از منافع مردمی اداره می شوند و باید منافع آنها نیز به جامعه بازگردد.
آیت الله عابدینی ادامه داد: قرآن کسانی را که اهل پژوهش و تحقیق نیستند توبیخ می کند و همواره مومنان و مسلمانان را به تحقیق و پژوهش در تمامی ابعاد دینی و زندگانی توصیه می کند.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد:امیر مومنان علی علیه السلام نیز بر پژوهش محوری تاکید کرده و تقلید را از ویژگی های گروهی می داند که عالم نیستند ولی خود را عالم می دانند.
وی گفت:این افراد با مطالب خود جامعه را گمراه کرده و دام هایی را علیه ملت و جامعه خود می گسترانند که باید با هوشیاری و آگاهی با آنها مقابله کرد.
امام جمعه شهر قزوین ادامه داد: در آموزه های دینی همواره بر حق فکر و اندیشه در تمامی ابعاد زندگی انسان ها تاکید شده است و باید با استفاده از علم و دانش برای حل مشکلات فعلی جامعه اقدام کرد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.