مریم بیدخام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از اقدامات خوبی که در راستای بهبود زنان آسیب دیده در قزوین صورت گرفته، احداث پناهگاه مردان و زنان برای معتادان متجاهر (شناخته شده) است.
وی با اشاره به کاربرد این نوع پناهگاه ها، تصریح کرد: برخی زنان و دختران با توجه به اینکه پس از آلودگی به مواد مخدر از کانون گرم خانواده های خود رانده می شوند و بعدها نیز در مسیر آسیب های اجتماعی قرار می گیرند وجود چنین اماکنی می تواند محلی امن برای آنان باشد.
به گفته بیدخام، اعتیاد زنان برخلاف مردان ناهنجاری های بیشتری در جامعه ایجاد می کند و چون زن به عنوان نقش مادر در کانون خانواده قرار دارد، بنابراین شناخت آسیب های اجتماعی این قشر همواره از اهیمت بالایی برخوردار بوده است.
این فعال حوزه زنان خاطرنشان کرد: برخی سازمان های مردم نهاد در قزوین با هدف توانمند سازی زنان در حوزه اشتغال، اعتیاد و آسیب های اجتماعی فعالیت داشته که این مساله بیانگر دغدغه مندی تشکلات مدنی یاد شده به وضعیت زنان جامعه است.
وی اضافه کرد: در این رابطه از سمن های اجتماعی و فرهنگی خواسته شده تا به منظور اجرای برنامه های خود طرح و ایده های خود را به این مرکز ارایه دهند.
بیدخام در پایان تاکید کرد: شیوع برخی بیماری ها از آسیب های اجتماعی برگرفته از مشکلات موجود بوده و سمن های اجتماعی می توانند در کاهش این مخاطرات نقش فعال و جامعه ای از خود بر جای بگذارند.
9925/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.