به گزارش ایرنا منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه پژوهش در جامعه مظلوم واقع شده است، افزود: متاسفانه هنوز بسیاری از مدیران دستگاه ها پژوهش گریز هستند و هنوز گفتمان پژوهشی به دلیل دیربازده بودن در حوزه اجرایی ساری و جاری نشده است.
حبیبی با بیان اینکه باید ارتباط میان دانشگاه و صنعت تقویت شود، افزود: در حوزه دانشگاهی نیز تنها بر مقاله محوری تاکید می شود و برای رفع این کاستی و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه باید اقدام شود.
معاون استاندار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این راستا، ادامه داد: راه اندازی پارک های علم و فناوری و مراکز جهاد دانشگاهی از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است که کفایت نمی کند و باید با توجه به شرایط فعلی جامعه به سمت استفاده از تحقیقات و پژوهش ها در تمامی ابعاد جامعه حرکت کنیم.
این مسئول اضافه کرد: پژوهش کلید هر شناختی است و باید در تمام ابعاد زندگی و کاری جامعه امروز ساری و جاری شود.
حبیبی ادامه داد:امروزه تمامی پیشرفت های کشور در زمینه هسته ای، پزشکی، کشاورزی، دینی و ... رهاورد تحقیق و پژوهش است و هرچقدر به این فعالیت های علمی و تحقیقاتی در جامعه بها داده شود پیشرفت های بیشتری برای کشور به دست خواهد آمد.
این مسئول اضافه کرد: پژوهش و تحقیقات با خارج ساختن یک طرح آن را کاربردی کرده و نتایجش را برای عموم جامعه قابل لمس می سازد.
وی با بیان اینکه پژوهش ابعاد و اثرات مختلفی دارد، گفت: اگر همه در مسیر بهره برداری از کارهای تحقیقاتی گام برداریم به قطع مسیر توسعه و پیشرفت هموارتر خواهد شد و طرح های اجرایی با ریسک کمتری انجام خواهند شد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.