به گزارش ایرنا، حیدر تورانی روز دوشنبه در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش قزوین افزود: وقتی در دین ما ساعتی تفکر از هفتاد سال عبادت بالاتر شمرده شده همین مساله نشان دهنده اهمیت و جایگاه پژوهش است.
وی، تغییر را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و اضافه کرد: پژوهش در مدرسه با آنچه که در دانشگاه انجام می شود متفاوت است چرا که در مدرسه به جستجوگری و حل مساله پرداخته می شود.
تورانی با بیان اینکه در فضای تعلیم و تربیت باید از حالت گرگ و میش خارج شویم، گفت: باید کاوش و مصاحبه و بهره گیری از تجارب زیست شده در حوزه آموزش مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین گفت: اقدام پژوهی بهترین راهکار ترویج روحیه پژوهیدن در مدارس به شمار می رود که شناسایی وضع موجود، پیدا کردن مشکل، تدبیر برای حل مساله و دادن نقشه راه از مراحل این فرایند است.
تورانی خاطرنشان کرد: در یک دنیای به سرعت رو به تغییر که همه چیز در آن خیلی زود رنگ کهنگی می گیرد و حجم دانش چندین برابر افزایش می یابد، جوامعی با حجم بالای دانش موفق نیستند بلکه جوامعی موفق هستند که هنر و فن استفاده از این دانش را بلد باشند.
وی اظهار داشت: چون همه چیز تغییر می کند فرصت استفاده از آن نیز محدود است بنابراین در دنیای امروز بیش از شایستگی به قابلیت نیاز داریم.
تورانی افزود: اعتماد به نفس، شوق یادگیری و تغییر و اراده قوی از شاخص های قابلیت است که باید به آن توجه کنیم.
وی با اشاره به فعالیت پنج پژوهشگاه در وزارت آموزش و پرورش،گفت: این سازمان به دنبال حضور فعال تر در استان ها بوده و پژوهشگاه ها باید به عنوان پل ارتباطی بین آموزش و پرورش و دانشگاه ها به ایفای نقش بپردازند.
این مسئول وزارت آموزش و پرورش افزود: پژوهشگاه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند مسیر ترسیم شده در حوزه پژوهش را طی کند و معلمان ما هم باید مسیر را طی کنند تا وقتی دانش‌آموز وارد دانشگاه شد، نیرویی کار آفرین باشد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.