به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز یکشنبه در مراسم افتتاح هفته پژوهش که به میزبانی دانشگاه پیام نور قزوین برگزار شد، تاکید کرد: با وجود ظرفیت های موجود قابل توجه در دانشگاه ها و مراکز علمی استان، متاسفانه جای پژوهش در آنها بسیار خالی است.
وی ادامه داد: قانون تخصیص یک درصد از هزینه های جاری دستگاه های اجرایی به فعالیت های پژوهشی در سال 93 مورد تصویب قرار گرفت که اگرچه رقم ناچیزی بود اما از همین میزان نیز به خوبی استفاده نشد.
به گفته فرخزاد، هم اکنون 54 کارگروه، ستاد و کمیته در استان قزوین پیگیری امور یاد شده را برعهده دارند اما باید ببینیم خروجی آن با صرف این همه وقت و انرژی برای استان چه بوده است.
وی، عدم اعتقاد به امر پژوهش را آسیبی جدی دانست و یادآور شد: پروهش در علوم انسانی و اجتماعی در اولویت پروهش ها است که باید قدری بیشتر به آن پرداخته شود.
فرخزاد از کارگروه های فعال در حوزه پژوهش و تحقیق خواست تا در راستای شفاف سازی نیازهای پژوهشی و جلوگیری از تکرار پژوهش ها، استفاده عملیاتی از پایان نامه های دانشجویی، اولویت بندی پژوهش ها و تمرکز بر موضوعات مشخص تلاش کنند تا به نتایج بهتری در این خصوص برسیم.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.