به گزارش ایرنا، سیدابوالحسن نایینی روز یکشنبه در مراسم افتتاح هفته پژوهش که به میزبانی دانشگاه پیام نور قزوین برگزار شد، افزود: پژوهش تفکری نیازمند نهادینه شدن است که در صورت تحقق آن به طور مسلم بسیاری از مسایل و آسیب های کشور مرتفع خواهد شد.
وی در ادامه، پژوهش را کلید پویایی جامعه دانست و یادآور شد: تا زمانی که این اعتقاد در مسئولان ایجاد نشود، توسعه پایدار شکل نخواهد گرفت.
نایینی اضافه کرد: امروز تقاضا محوری تحقیق، سوق دادن پایان نامه های دانشجویی به سمت نیازهای کشور، تبدیل پژوهش به فرهنگ عمومی جامعه، حمایت از نخبگان و پژوهشگران به عنوان مواردی لازم در چرخه تبدیل علم به صنعت هستند که در این زمینه متاسفانه قدری ضعیف عمل شده است.
به گفته این مسئول دانشگاهی، چگونه می توان دانشجوی نخبه فعال داشت اما مسایل رفاهی و خوابگاهی و تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاهی او تامین نباشد؟
جانشین ستاد هفته پژوهش اضافه کرد: نام گذاری شعارهای هفته پژوهش تنها یک شعار و تلنگر به فعالان این عرصه است وگرنه پژوهش مربوط به یک هفته نیست بلکه باید در فرایندی مداوم اتفاق بیافتد.
نایینی تصریح کرد: البته پژوهش تنها محدود و معطوف به بخش صنعت نیست بلکه در سایر حوزه ها از جمله کشاورزی و علوم انسانی می تواند مرتفع کننده بسیاری از نیازها و آسیب ها نیز باشد.
رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته و با پیشرفت های علمی بزرگ و قابل توجه توسط دانشگاهیان نشان دادیم اگر به آنها اعتماد کنیم در راستای رفع نیازهای منطقه و کشور گام های اساسی برداشته خواهد شد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.