عین الله صادقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 650 معلم تربیت بدنی در مدارس استان مشغول کار هستند که 24 ساعت در هفته خدمت می کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به نقش و جایگاه تربیت بدنی در سلامت، تصمیم‌گیران و متولیان امر باید اعتبار مناسبی به این حوزه اختصاص دهند.
صادقی از فعالیت سه کانون حرکات اصلاحی در قزوین و البرز خبر داد و اضافه کرد: در سال های گذشته با وجود تصویب شورای آموزش و پرورش استان مبنی بر تخصیص اعتبار برای راه اندازی کانون های حرکات اصلاحی در تمام شهرستان های استان، این موضوع فقط در 2 شهرستان محقق شد.
وی، هدف از راه اندازی این کانون ها را پیشگیری از شیوع ناهنجاری­های اکتسابی دستگاه عصبی، عضلانی، اسکلتی و آموزش به دانش ­آموزان در خصوص عادات و الگوهای حرکتی صحیح و ارجاع و معرفی دانش ­آموزان دارای ناهنجاری­های اسکلتی به مراکز تخصصی عنوان کرد.
صادقی از آموزش ضمن خدمت مدیران و مراقبان سلامت در مدارس خبر داد و گفت: این دوره 6 ساعته به منظور ارتقای سطح سلامتی دانش آموزان در خصوص بیماری های واگیر و غیر واگیر و تغذیه ، با حضور اساتید و مدرسان دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود.
وی همچنین از اجرای طرح های آهن یاری ویژه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه و همچنین طرح توزیع مکمل ویتامین دی بین کل دانش آموزان دختر و پسر متوسطه استان، معاینات دهان و دندان و وارنیش فلوراید ( نوعی پوشش حفاظتی دندان )دانش آموزان مدارس ابتدایی، پیشگیری و غربالگری پدیکلوز( شپش) در مدارس استان خبر داد.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.