حمید ساوه روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن با اشاره به ضرورت خدمات رفاهی برای دانشجویان افزود: پذیرش مازاد ظرفیت در این دانشگاه باعث شده تا 250 نفر از دانشجویان ورودی سال 97 با مشکل امکانات رفاهی و خدماتی مواجه شوند.
وی اظهار داشت: امسال با وجود اینکه دانشگاه امام (ره) برای هزارو 500دانشجو اعلام ظرفیت کرده بود، اما وزرات علوم دوهزارو700 نفر به دانشگاه وارد کرد و همین مسئله باعث شد تا مشکلاتی را شاهد باشیم.
وی در بیان علت تجمع روز گذشته تعدادی از دانشجویان ، گفت: رصدهایی که در خصوص مطالبات دانشجویی صورت گرفته نشان می دهد که عمدتا جریانات از خارج دانشگاه هدایت می شود و مطالبه اصلی دانشجویان نبود خوابگاه است.
ساوه تصریح کرد: تعداد اصلی تحصن کنندگان 80 نفر بودند که 90 درصد آنها متعلق به ورودی سال 97 هستند و سوال اصلی انها این بود که چرا دانشگاه به آنها خوابگاه نمی دهد؛ درحالی که دفترچه کنکور سراسری قبلا محدودیت خوابگاه را به صراحت بیان کرده و در هیچ کجای ایران ظرفیت 100 درصدی خوابگاه برای دانشجویان فراهم نیست.
به گفته این مسئول، دانشجویانی که در اتاق های 4 نفره بودند تا چندی پیش به صورت خودجوش رضایت کتبی دادند که می توانند نفر پنجم را بپذیرند، اما مشکلات برطرف نشد.
ساوه تاکید کرد: وزارت علوم ابلاغ کرده که خوابگاه دانشجویی باید به بخش خصوصی واگذار شود، اما همواره استقبال کمی را از سوی بخش خصوصی شاهد هستیم.
وی ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی ، از ابتدای سال جاری و با بهره گیری از محل درآمدهای دانشگاه، نسبت به احداث یک خوابگاه اقدام شد، اما اواخر خردادماه این پروژه به دلیل کمبود منابع مالی متوقف شد.
ساوه اظهار داشت: دانشجویانی که غالبا مشکل خوابگاه دارند به 250 تن می رسند که باید کمی با حوصله شرایط و اوضاع را درک کنند نباید انتظار داشته باشند که ظرف یک شب برای انها خوابگاه فراهم شود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه امام( ره ) قزوین به تشریح مشکلات دیگر دانشجویان پرداخت و عنوان کرد: مطالبه دیگر دانشجویان از دانشگاه در خصوص سرویس رفت و آمد است و این درحالی است که هیچ دانشگاهی در کشور متعهد این موضوع نیست.
ساوه افزود: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته درحال حاضر 12 اتوبوس با هماهنگی ترمینال به دانشگاه وارد می شود و دانشجویان را به استان البرز و تهران انتقال می دهند ، اما دانشجویان مجدد درخواست می کنند که نباید نرخ کرایه اتوبوس‌های دانشگاه بیشتر از اتوبوس‌های بین راهی باشد.
وی بیان داشت: دانشجویان باید بدانند که اتوبوس های تعیین شده از سوی دانشگاه قابل اعتماد، سالم و ایمن است که اینکه دانشجو در اتوبوس همنشین دانشجو قرار می گیرد و اگر حادثه ای رخ دهد، بیمه جوابگو خواهد بود.
این مسئول خاطرنشان کرد: مطالبت صنفی و رفاهای دانشجویی یک موضوع سراسری است که عمدتا همه دانشگاه‌های کشور درگیر این موضوع هستند.
وی افزود: مطالبات دانشجویی تا چندی پیش سیاسی بود، اما این مطالبات به دلیل تبعات قضایی رنگ صنفی به خود گرفته است و گرداننده اصلی آن شورای صنفی دانشجویی است.
دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) 10 هزار و 800 دانشجو دارد.
9925/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.