به گزارش ایرنا، مسعود بابایی روز سه شنبه در شورای اشتغال استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: اعتبار تخصیصی در حوزه اشتغال روستایی استان 930 میلیارد ریال بوده که 2.5 برابر آن، طرح های اشتغال به مبلغ 2 هزار و 570 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شد.
وی اضافه کرد: 655 طرح معرفی شده یک هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی 2 هزار و 882 نفر دریافت کردند.
بابایی ادامه داد: قزوین رتبه بسیار خوبی در جذب اعتبارات اشتغال روستایی دارد و باید در بخش تسهیلات اشتغال فراگیر نیز بهتر عمل شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حوزه اشتغال فراگیر نیز یک هزار و 217 میلیارد ریال اعتبار به استان تخصیص یافته بود که 69 طرح به بانک ها معرفی شد.
بابایی ادامه داد:از این میزان 24 طرح به رقم 161 میلیارد و 250 میلیون ریال موفق به دریافت تسهیلات شدند.
وی با اشاره به مشکلات بخش اشتغال فراگیر افزود: چک های برگشتی و معوقات بانکی موانع بازدارنده برای دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر هستند که موجب شده قزوین در رتبه های میانی رنکینگ کشوری قرار گیرد.
این مسئول با اشاره به وضعیت سایر طرح های اشتغالزایی استان، اضافه کرد: تفاهم نامه اشتغالزایی بنیاد علوی 400 میلیارد ریال بوده که 400 طرح معرفی شد و 73 طرح از این محل به مبلغ 330 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.
بابایی ادامه داد: تفاهم نامه بنیاد برکت به رقم 100 میلیارد ریال بوده است که 45 طرح معرفی شد و 14 میلیارد ریال تسهیلات در این خصوص پرداخت شد.
وی با اشاره به بانک های پیشرو در پرداخت تسهیلات افزود: در مجموع بانک های کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون بیشترین پرداخت را در استان داشته اند که باید از زحمات آنها نیز در این زمینه قدردانی کرد.
این مسئول اضافه کرد: با تمامی تلاش های صورت گرفته تاکنون 14 هزار و 190 فرصت شغلی در استان به وجود آمده که برابر 72 درصد تعهد اشتغال استان در سال جاری است.
استان قزوین در سال جاری ایجاد حدود 18 هزار فرصت شغلی را تعهد کرده است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.