به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی دوشنبه شب در همایش تجلیل از نخبگان معلول قزوین که از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، افزود: با وجود تصویب قانون تخصیص سه درصدی از سهم استخدام دستگاه های دولتی به معلولان این موضوع تاکنون اجرایی نشده و این قشر با وجود درخواست و مکاتبات مکرر هنوز پاسخی در این خصوص دریافت نکرده اند.
وی، اشتغال را یکی از مهم ترین دغدغه های جامعه معلول کشور و استان دانست و ایجاد شغل، حتی برای یک معلول را اقدامی بزرگ در خدمت به این افراد اعلام کرد و یادآور شد: خوشبختانه قانون حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی تصویب شده اما چون این تصویب بعد از تصویب لایحه بودجه سال97 اتفاق افتاد، اعتبارات مناسبی برای آن صورت نپذیرفت.
به گفته این نماینده مجلس، امسال دولت و مجلس تمام تلاش خود را برای تحقق این قانون در تنظیم و بررسی لایحه بودجه سال 98 خواهد کرد و نگاه ویژه به آنها نیز خواهد داشت.
نماینده مردم قزوین در ادامه از شرکت فیروز که بخش عمده کارکنان آن را معلولان تشکیل داده اند به عنوان نمونه موفقی از کارآفرینی دانست و تاکید کرد: این واحد تولیدی و نیز کانون معلولان توانا الگویی قابل استفاده در سایر استان ها است و سطح بسیار خوبی دارد اما این فعالیت ها بیشتر مردمی و خودگردان است و باید از طرف دولت هم قدم هایی برای تحقق کامل اهداف جامعه معلولان برداشته شود.
زر آبادی در پایان اضافه کرد: اقدام شهرداری قزوین در تجلیل از معلولان نخبه و برجسته استان جای تقدیر دارد و رویکرد خوبی است که می تواند باعث افزایش انگیزه آنها شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.