به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در دیدار با دکتر فریدون عزیزی پزشک متخصص و برجسته کشور و جمعی از اعضای بنیاد نخبگان استان قزوین اظهار داشت: یک آفت جدی در جامعه ما وجود دارد و آن تردید و کم توجهی مردم و مدیران و حتی اندیشمندان درحوزه پیشرفت و توسعه‌ای کشور است که باعث می شود گاهی چشم ها به سمت غرب و دستاوردهای آنها باشد.
وی افزود: ما در یک جامعه دینی و اسلامی زندگی می‌کنیم اما هنوز نتوانسته‌ایم نگاه استقلالی و دینی خود را به صورت جدی‌تر مورد توجه قرار دهیم.
آیت الله عابدینی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در کنار سلامت جسم، سلامت روح را باید مورد توجه قرار دهیم، خاطر نشان کرد: قرآن به صراحت بیان می‌کند آدمی که خود را مشغول جسمانیت کند از حیوان پست‌تر است؛ زیرا خدای متعال امانت‌هایی همچون روح به ما عنایت کرده که اگر از آن به خوبی بهره نبریم مورد بازخواست خدای متعال قرار می‌گیرم.
وی ادامه داد: اگر پزشکی دارای این فرهنگ رفتاری باشد که دارو و درمان را ابزاری از سوی خدای متعال بداند و او را شفا دهنده مطلق بداند، این طبیب با ذکر، کارهای خود را انجام می‌دهد و نگاه دنیایی به مسائل نخواهد داشت.
آیت‌الله عابدینی همچنین تاکید کرد: باید نگاه قرآنی بر جامعه پزشکی ما حاکم شود تا این افراد در خدمت رسانی به بیماران بهتر عمل کنند..
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.