به گزارش ایرنا، علی صفری شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی با جمعی از مدیران و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر 70 درصد بودجه شهرداری قزوین در حوزه عمرانی و 30 درصد دیگر در امور جاری هزینه می شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بوستان ملی باراجین برای نخستین مرتبه دارای کد و ردیف بودجه کشوری شد، ادامه داد: امیدواریم با همکاری نمایندگان مجلس این موضوع محقق شود زیرا این بخش می تواند علاوه بر ارایه خدمات به شهروندان استان، پاسخگوی بخشی از نیاز مسافران سایر استان های کشور نیز باشد.
صفری همچنین به برگزاری آزمون تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: در این آزمون تنها قراردادی های مدت معین می توانند حضور داشته باشند که با انجام آن متاسفانه تا 600 نفر از کارکنان با سابقه 10 تا 12 سال شرکتی و حجمی حقشان ضایع می شود که در این زمینه باید اصلاحاتی صورت پذیرد.
به گفته شهردار قزوین، حقوق و مزایای کارمندان شهرداری بسیار پایین بوده و لایحه مجلس در این خصوص می تواند به کارکنان شاغل در این مجموعه کمک کند.
شهردار قزوین در ادامه به پروژه تراموای این شهر نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در مسیری به طول 11 کیلومتر از شرق به غرب قزوین دیده شده که امیدواریم اعتبارات آن در ردیف بودجه سال 98 کشور قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اگر شهرداری ها وارد حمل و نقل ریلی شوند، 50 درصد بودجه آن را دولت تامین می کند، اضافه کرد: با توجه به اینکه تراموای قزوین مصوبه وزارت کشور را دارد به همین لحاظ می تواند از بودجه کشوری نیز بهره مند باشد.
صفری با تاکید بر اصلاح لایحه ارزش افزوده نیز خاطرنشان کرد: در این لایحه علاوه بر جمعیت، مولفه های دیگری نیز باید در نظر گرفته شود تا جایی که تصویب این لایحه به سمت دولتی کردن شهرداری ها پیش می رود و این مساله مناسبی نیست.
شهردار قزوین در پایان از نمایندگان مجلس خواست تا در مهلت یک ماهه برای دریافت اوراق خزانه برای شهرداری قزوین اقدام لازم را به عمل بیاورند زیرا این اوراق می تواند برای تهاتر بدهی های دستگاه‌ ها با شهرداری مورد استفاده قرار گیرد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.