به گزارش ایرنا، مراسم نمادین آغاز المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای روز شنبه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در این مراسم گفت: این طرح در راستای توجه به منویات و تاکید مقام معظم رهبری بر تحصیل، تهذیب و ورزش به عنوان یکی از برنامه های اصلی این وزارتخانه در طول سال تحصیلی گذشته به مورد اجرا گذاشته شده است.
خیرالله رحمانی افزود: برگزاری این المپیادها در چند سال گذشته با هدف استعدادیابی و همچنین اصلاح ناهنجاری های قامتی دانش آموزان برگزار می شود.
به گفته وی، امروزه به دلیل کم توجهی به عرصه ورزش و تربیت بدنی ساختار قامتی بسیاری از دانش آموزان غیر استاندارد شده که با برگزاری و اجرای طرح هایی چون المپیاد درون مدرسه ای به دنبال گسترش و افزایش تحرک بدنی آنها هستیم.
رحمانی ادامه داد: بیشتر تمرکز آموزش و پرورش بر ایجاد نشاط، شادابی و تحرک در بین دانش آموزان و در ساعت های تحصیل در مدرسه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای در کنار سایر برنامه‌ های مکمل تربیت بدنی چون ورزش صبحگاهی و مسابقات ورزشی استانی می تواند در ایجاد فضایی شاد و با نشاط اثرگذار باشد.
المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای در 12 رشته طی سال تحصیلی در مدارس استان قزوین برگزار می شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.