مسعود نصرتی عصر جمعه در حاشیه سفر یک روزه معاون عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور به قزوین، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: همچنین برای خرید و بازسازی 7 هزار دستگاه اتوبوس درون شهری مراکز استان های کشور 12 هزار میلیارد ریال از محل انتشار اسناد خزانه و اوراق مشارکت در دستور کار سازمان شهرداری های کشور قرار گرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش به وجود آمده در قیمت اتوبوس ها طی ماه های گذشته، در حال برنامه ریزی هستیم تا این تعداد اتوبوس را با عددهای مناسب و با مشارکت بانک ها و کمک های دولت به انجام برسانیم.
این مسئول با اشاره به رفع مشکل بیمه رانندگان درون و برون شهری، خاطرنشان کرد: انجام این مهم همراه با 32 هزار میلیارد ریال از محل 10 درصد عوارض سوخت در یک روز مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که این موضوع با پیگیری های مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور به انجام رسید.
به گفته نصرتی، مصوبه یاد شده قابل تکرار در سال های آینده نیز خواهد بود و اعتبار در نظر گرفته برای آن نیز 13 هزار میلیارد ریال است.
معاون توسعه منابع و پشتیبای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به توزیع قیر رایگان، افزود: انجام این مهم در شهرهای زیر 50 هزار نفر امسال انجام شد اما برای سال آینده پیشنهاد افزایش آن به 27 درصد و برای شهرهای کمتر از 100 هزار نفر داده شده است.
وی اضافه کرد: در خصوص خرید ماشین آلات آتش نشانی، حمل متوفی و کامیون برای شهرهای زیر 100 هزار نفر برنامه های خود را در قالب بند 'و' تبصره 31 انجام داده و به نظر می رسد از محل 10 درصد عوارض سوخت 45 هزار میلیارد ریال اعتبار این بخش خواهد بود که در صورت توزیع منظم آن از ابتدای سال آینده، بتوانیم نیازهای موجود در این حوزه را پاسخگو باشیم.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.