به گزارش ایرنا، بهمن طاهرخانی عصر جمعه در نشست شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قزوین که با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور برگزار شد، تاکید کرد: متاسفانه برخی از مشکلات موجود ناشی از ضعف مدیریت است و در این رابطه نیازمند چاره اندیشی از سوی مسئولان اجرایی کشور و استان هستیم.
این نماینده مجلس ادامه داد: به عنوان مثال، شهر تاکستان با داشتن سابقه 65 ساله شهرداری، طی 30 سال گذشته معابر و مبلمان شهری آن دست نخورده باقی مانده است.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری ما هنوز نتوانسته در حوزه جمع آوری آب های سطحی به یک راه حل اصولی دست یابد، اضافه کرد: متاسفانه تدابیر و برنامه های اجرایی از سوی مدیریت های شهری مولد ثروت نبوده و تنها به جیب مردم چشم دوخته اند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: مدیریت شهری ما باید مولد فکر بوده و در صدد چگونگی شهرسازی باشد و اینکه در مواقع بحرانی چگونه مدیریت بحران کنیم.
طاهرخانی اضافه کرد: متاسفانه امروزه بافت های فرسوده ما فاقد برنامه ریزی مدون بوده و شفاف نیستند و سرانه های فضای سبز برخی شهرها از جمله تاکستان به هیچ عنوان زیبنده مردم آن نیست.
وی در ادامه به موضوع مشکل خط آهن این شهر پرداخت و اضافه کرد: شهروندان خواستار برچیده شدن خط آهن از داخل شهر هستند و این در حالی است که هیچ ساز و کار مناسبی نیز تاکنون در این رابطه ارایه نشده است.

**19 شهرداری استان قزوین با مشکل روبرو هستند
نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: 19 شهرداری از 25 شهرداری موجود استان قزوین با مشکل اعتباری روبرو بوده و تنها با اعتبارات ارزش افزوده امورات خود را می گذرانند.
روح الله بابایی صالح ادامه داد: با وجود اقدامات خوبی که در روستاهای استان شده اما متاسفانه برخی روستاهای مناطق محروم همچنان نیازمند کمک بوده و باید از طریق حمایت های ملی، نه استانی مورد توجه قرار گیرند.
وی لزوم بازنگری در طرح جامع شهری را یادآور شد و افزود: این مساله نیز از سوی استانداری و معاونت عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
در سفر مهدی جمالی نژاد، معاون عمرانی و توسعه امور شهری وزارت کشور به استان قزوین بازدید از چند طرح شهری از جمله سبزه میدان، پل یادگار امام، سافاری پارک، دریاچه هفت دره، دهکده طبیعت، پل طبیعت و دولتخانه صفوی صورت گرفت.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.