به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محسن کرمی روز پنجشنبه در نشست تنظیم بازار استان قزوین افزود: استان قزوین به عنوان شاهراه جغرافیایی کشور و یکی از قطب های کشاورزی ایران با مشکل خروج دام های سنگین و سبک روبرو است و با خروج عمده دام از استان و به دنبال آن کاهش کشتار در مقاطعی شاهد ایجاد مشکل در بازار هستیم.
وی اظهار داشت: خروج دام زنده از استان دقیقا عملکرد ضد اقتصاد مقاومتی به شمار می رود و اگر همچنان ادامه داشته باشد در مدت کوتاهی دیگر دام مولد در استان وجود نخواهد داشت.
این مسئول دستگاه قضایی قزوین گفت: مدیران اقتصادی استان باید به جای پرداخت یارانه برای واردات دام و طیور با دامپروران استان به توافق رسیده و تلاش کنند تا دام زنده با قیمت مطلوب از دامداران محلی خریداری شود و ضرر 2 سویه خروج دام از استان و کشور و همچنین خرید با قیمت پایین از دامداران را با توجه به قیمت نهایی دام حل و فصل کنند.
وی اظهار داشت: در هفته گذشته شاهد خروج بیش از حد دام زنده و کاهش گوشت گرم در قصابی های شهرستامن ها بوده ایم که به سرعت این روند باید متوقف شود.
کرمی گفت: دستگاه قضا در استان برای مقابله همه جانبه با خروج دام های سبک و سنگین با همکاری نیروی انتظامی آمادگی کامل دارد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اصلی ترین برنامه مدیران اقتصادی باید تقویت خود اتکایی بوده و استفاده هرچه بیشتری از ظرفیت های داخلی به منظور اشتغال زایی و رونق تولید باشد.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.