جواد حق لطفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: براساس پیش بینی های هواشناسی قزوین از امروز تا فردا شاهد بارش باران در سطح استان خواهیم بود که در مناطق کوهستانی و سردسیر، بارش ها به صورت برف گزارش شده است.
این مسئول اضافه کرد: بر همین اساس، تیم های این اداره کل در مناطق کوهین، آوج، طالقان، الموت و هجیب متشکل از پنج تیم راهداری به همراه 40 دستگاه ماشین آلات سنگین و 70 نیروی راهدار به صورت آماده باش 100 درصد درآمده اند.
وی ادامه داد: تیم های حاضر در محورهای یاد شده که به احتمال فراوان نیز با پدیده مه همراه خواهد بود برای عملیات نمک پاشی، برف روبی و کمک به مسافران تا روز شنبه مستقر خواهند بود.
حق لطفی یادآور شد: رانندگانی که قصد عبور از جاده های کوهستانی و برفگیر استان قزوین را دارند توصیه می شود تا ضمن همراه داشتن وسایل زمستانی و زنجیر چرخ، با احتیاط کامل رانندگی کرده و از هرگونه سبقت و سرعت غیرمجاز در سطح جاده ها و آزادراه ها خودداری کنند.
حق لطفی همچنین از مسافران خواست تا در صورت سفر و عبور از گردنه های استان ضمن همراه داشتن لباس های گرم و آذوقه، قبل از سفر نسبت به سالم بودن وسیله نقلیه خود اطمینان داشته و با پلیس و نیروهای راهدار مستقر در طول جاده های استان همکاری کنند.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین در پایان افزود: از آبان ماه امسال تاکنون نیروهای راهدار سه مرتبه اقدام به اجرای عملیات نمک پاشی و برفروبی در سطح راه ها و گردنه های استان کرده اند.
استان قزوین دارای 217 کیلومتر آزادراه، 292 کیلومتر بزرگراه، 253 کیلومتر راه اصلی و 563 کیلومتر راه فرعی است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.