پرویز عبدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح از اراضی مورد نظر به شکل هوایی به روش فتوگرامتری با دقت بسیار بالا و حدود 10 سانتی متر تصویربرداری شده و اطلاعات دریافتی از آنها به طور دقیق پایش می شوند، افزود: پس از جمع آوری اطلاعات مکانی و توصیفی در طرح کاداستر، اطلاعات دریافتی در محیط سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) داده پردازی و قابل بهره برداری می شوند.
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به بهره مندی از توان علمی و تخصصی 11 مشاور در اجرای طرح کاداستر در اراضی قزوین علاوه بر نیروهای اجرایی، گفت: از 173 هزار هکتار اراضی در دست اجرای کاداستر در استان، 50 هزار هکتار برای جانمایی به سامانه کاداستر ثبت اسناد ملی ارسال شده است.
وی همچنین یادآور شد: طرح کاداستر در سطح 317 پلاک از اراضی کشاورزی استان اجرا شده و یا در دست اجراست.
این مسئول با بیان اینکه اجرای این طرح از سال 94 به موجب ابلاغ قانون حدنگاری در اراضی استان آغاز شد، گفت: 620 هزار هکتار از اراضی استان قزوین که عمدتا کشاورزی هستند نیاز به اجرای طرح کاداستر دارند.
عبدی، تعیین و تکلیف مالکیت اراضی، شفافیت در امور حقوقی مالکیت اراضی کشاورزی و رفع مشاجره های ملکی، کمک به بهبود برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت های کشاورزی هوشمند و مدرن در کنار مدیریت بهینه منابع آبی را از جمله مزایای اجرای طرح کاداستر اراضی عنوان کرد.
براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 93 و تفاهم نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور اراضی کشور، انجام این طرح در اراضی کشاورزی به عهده سازمان امور اراضی کشور گذاشته شده است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.