به گزارش ایرنا، صدرالله پوربرات روز چهارشنبه در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل استان قزوین که در سالن جلسات معاون عمرانی برگزار شد، افزود: شرکت مشاوری که اکنون مسئولیت شناسایی دارایی‌ های استان قزوین در مقابل تهدیدات را برعهده دارد، باید با سرعت بیشتر و همکاری های لازم با مدیران دستگاه ها نسبت به ندوین یک سند جامع اقدام کند.
وی اضافه کرد: براساس اعلام شرکت مشاور، تاکنون 50 درصد از دارایی های این استان شناسایی شده و با تعیین ناظران طرح، باید ضمن مطالعات تطبیقی با سایر استان ها، نظرات کارشناسی نیز ارایه شود.
به گفته پوربرات، خروجی طرح پدافند غیرعامل استان باید اطلاعات صحیح و جامعی در اختیار قرار دهد و همین مسئله سبب شده تا کوچکترین خطایی در شناسایی دارایی ها جبران ناپذیر باشد.
معاون فنی پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: کارگروه پدافند غیرعامل استان قزوین نیز باید نتایج شناسایی دارایی‌ها را به منظور تصمیم گیری درست، در قالب سند جامع، جزوات کوچک و آیین نامه‌های 14 گانه به مدیران و روسای ادارات ابلاغ کند.
این مسئول تاکید کرد: به طور اساسی آسیب پذیری تهدیدات یکی از مهمترین مسایل در طرح جامع پدافند است که به لحاظ فرآیندهای فنی و دانشگاهی باید مورد سنجش دقیق قرار گیرد.
پور برات با اشاره به اینکه بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکا از سال‌ ها پیش درپی آنالیز تهدیدها و میزان آسیب پذیری های خود بوده اند، اظهار داشت: کشور ما نیز با توجه به سیاست ‌های کلان و اهمیت موضوع باید بحث شناسایی را به نحو احسن پیگیری کند.
این مسئول در پایان یادآور شد: تهدیدشناسی و ارزیابی تصمیمات دشمن در راستای بهبود طرح جامع پدافند غیرعامل استان، یکی از اقداماتی است که در طول اجرای شناسایی دارایی‌ها باید مورد توجه قرار می گیرد.
قزوین سیزدهمین استان کشور در اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل است.
9925/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.