منوچهر مهرام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش های اعصاب، عفونی و مسمومیت بیمارستان بوعلی به بیمارستان 700 تختخوابی قزوین منتقل خواهد شد.
وی در ادامه از بیمارستان 700 تختخوابی قزوین که در روز جاری به پیمانکار جدید منتقل شد به عنوان بزرگترین طرح بهداشتی و درمانی تاریخ این استان یاد کرد و گفت: امیدواریم طی چهار سال آینده شاهد راه اندازی این بیمارستان باشیم.
مهرام با بیان اینکه 1880 تخت بیمارستانی اعم از مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی، بخش خصوصی، خیریه و تامین اجتماعی در استان قزوین وجود دارد،اظهار داشت: این رقم نشانگر سرانه کمتر از 1.5 درصدی جمعیت است که براساس استانداردها باید به 2.6 درصد افزایش یابد.
مهرام اظهار داشت: به دلیل کمبود تخت های بیمارستانی در قزوین در ارایه خدمات بستری به مردم استان با مشکل مواجه هستیم اما بهره برداری از بیمارستان 700 تختخوابی تا حد زیادی این معضل را برطرف می کند.
این مسئول همچنین با اشاره به احداث 2 بیمارستان در شهرستان البرز، یادآور شد: بیمارستان های الوند و مهرگان به ترتیب با 70 و 120 تختخواب نیز هم اکنون در حال ساخت و اجرا هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین در خصوص بیمارستان شهدای آبیک نیز گفت: این بیمارستان از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و در زمان افتتاح در چندین سال قبل شرایط لازم را برای اینکه به عنوان یک بیمارستان به بیماران خدمات داده شود را نداشته است.
وی با بیان اینکه مجوزهای لازم از ورازت بهداشت و درمان برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان و استاندارد کردن آن گرفته شده و منتظر اختصاص منابع برای این کار هستیم، اظهار داشت: البته در آینده نزدیک بخش دیالیز این بیمارستان راه اندازی خواهد شد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.